Buitenreclame is één van de oudste manieren van adverteren. Niet veel mensen zullen daarom de vraag stellen: wat is buitenreclame? Maar, de unieke voordelen van buiten adverteren kent misschien nog niet iedereen.
Table of Contents
Oudste vorm van adverteren
Buitenreclame is dus wellicht de oudste vorm van adverteren. Al in de Griekse en Romeinse tijd gebruikten de ambachtslieden reclameborden om de aandacht te trekken van klanten te trekken. Door het reclamebord waren deze ondernemingen uiteraard herkenbaar en beter te vinden in het straatbeeld van toen.
Buitenreclame mogelijkheden
Anno 2021 is buitenreclame nog steeds populaire reclamevorm voor bedrijven om aandacht te genereren. Sterker, buitenreclame is superbelangrijk om je publiek te kunnen bereiken. En de mogelijkheden zijn legio, denk aan abri’s, billboards, busreclame, tramreclame of zelfs een hele pont voorzien van jouw bedrijfsreclame.
Buitenreclame voordelen op een rijtje
Bereik buitenreclame
Buitenreclame heeft een enorm bereik met een hoge contactfrequentie. Buitenreclame biedt verder adverteerders de kans om een grotere naamsbekendheid te creëren tegen relatief lage kosten.
Pilot campagnes
Buitenreclame werkt ook supergoed voor pilots. Zo kunnen pilot campagnes regionaal worden ingezet, waardoor het opeens mogelijk is om twee verschillende campagnes tegelijkertijd te A/B-testen om te verifiëren welke campagne het beste werkt.
Campagnes targetten
Buitenreclame kun je perfect targetten. Als je bijvoorbeeld modeliefhebbers wilt bereiken, kun je specifiek in winkelcentra adverteren. Is jouw doelgroep veel onderweg in de bus of trein? Dan is OV-reclame perfect.
Buitenreclame wint!
Buitenreclame kun je niet zomaar even wegzappen. Gecombineerd met een enorme contactfrequentie kunnen consumenten niet zomaar om buitenreclame heen.
Gratis offerte aanvragen
Kortom, wil jij je doelgroep perfect bereiken tegen beheersbare kosten? Laat dan One Media alle mogelijkheden in kaart brengen, inclusief een actuele offerte voor jouw campagne.