Terwijl technologie de toegang tot informatie blijft moderniseren, worden adverteerders geconfronteerd met de constante uitdaging om potentiële klanten het beste te bereiken en met hen te interacteren. Hoewel er tegenwoordig een verscheidenheid aan media is om uit te kiezen, zijn kranten (print en online) nog steeds een belangrijk medium. Krantenadvertenties bieden een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van onder andere televisie, radio en online.
Table of Contents
Belangrijkste voordelen van kranten advertenties
Kranten bieden een betere doelgerichtheid
Met reclame in de krant is zeer gerichte targeting mogelijk, hierdoor kunnen adverteerders effectief een niche publiek bereiken, ook in specifieke geografische gebieden. Dit kan door middel van het toevoegen van een bijlage bij een bepaalde krant in een bepaalde regio tot het plaatsen van een commerciële uiting in de reguliere editie.
Kranten advertenties zijn flexibel
Kranten bieden veel flexibiliteit, adverteerders kiezen de exacte grootte en locatie van de advertentie (inclusief sectie en pagina), evenals het ontwerp. In tegenstelling tot andere media, zoals internet, kiezen ze ook het exacte tijdstip en de frequentie waarop de advertentie wordt weergegeven, zodat lezers dezelfde informatie in hetzelfde formaat op dezelfde locatie te zien krijgen. Met andere woorden, je hebt als adverteerder ontzettend veel controle over waar en wanneer iemand je boodschap ziet.
Bovendien zorgen korte doorlooptijden van kranten ervoor dat elke advertentie snel kan worden gewijzigd.
Combineer offline met online
Adverteren in de krant is een ideale manier om offline en online met elkaar te combineren. Dit kan bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van een website link in een adverteren of een QR code.
Adverteren in de krant is relatief goedkoop
De CPM (kosten per duizend impressies) voor krantenadvertenties is relatief laag. Over het algemeen lager dan TV, Radio en Direct Mail.
Geschikt voor ieder budget
Kranten reclame kan worden aangepast aan elk budget. Er zijn diverse factoren van invloed op de kosten van adverteren in de krant, omdat deze factoren bekend zijn is het makkelijk om hier enigszins mee te spelen zodat adverteren in de krant ook voor jou haalbaar is. Factoren zijn onder andere het advertentieformaat, het bereik van de krant en de periode in het jaar.
Wil jij weten of adverteren in de krant ook voor jou een optie is? Onze media specialisten denken graag met je mee. Je kunt ons bereiken op 020 210 1770 of via info@onemedia.nl
Wij adviseren zowel wat betreft print media is landelijke kranten als regionale kranten. Enkele voorbeelden:
- Adverteren in het Algemeen Dagblad
- Adverteren in het FD
- Adverteren in NRC
- Adverteren in de Telegraaf
- Adverteren in de Volkskrant
Enorm bereik
Hoewel het aantal lezers van print media afneemt, bereikt een gemiddelde uitgave van een dagblad gemiddeld nog altijd meer mensen dan een primetime televisieprogramma. Ook nemen lezers van een krant aanzienlijk meer tijd voor het doornemen van informatie in kranten vs. informatie online.
Krantenlezers zijn kapitaalkrachtig
Krantenlezers zijn over het algemeen welvarender, huishoudens met een krantenabonnement zijn gemiddeld genomen kapitaalkrachtiger dan huishoudens zonder krantenabonnement.
Neem contact met ons op
Ben jij op zoek naar een partij die je kan adviseren over media inkoop? Onze focus ligt op resultaat, wij doen er alles aan om het maximale uit jouw mediabudget te halen.