Welk bereik voegt het FD toe aan jouw mediaplan?

Financieel dagblad kantoren

Veel adverteerders met een B2B doelgroep vragen zich af of adverteren in het FD een verstandige keuze is. De twijfel zit hem soms in het feit dat men denkt dat het Financieel Dagblad enkel financieel nieuws brengt. Maar het FD is veel meer dan dat. Het dagblad wil een nieuws en inspiratiebron zijn die een financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld.

Selectiviteit FD

Door het type content dat FD dagelijks brengt kan de FD doelgroep als zeer selectief worden omschreven. Het is een mix van mensen die alleen één ding gemeen hebben: zij zijn allen zeer ondernemend. Als manager, zakelijk influencer of als ondernemer.  Op werkdagen is het dagblad vooral op het zakelijk leven gericht, en in het weekeinde biedt FD Weekend inspiratie en verdieping waarmee men binnentreedt in het privédomein van de lezer.

selectiviteit FD

FD Kernwaarden

Het Financieel Dagblad is veel meer dan een papieren krant, dankzij haar online platform en vele events. De drie kernwaarden van het FD zijn:

  • Betrouwbaarheid;
  • Verrijking;
  • Verbinding.

Kerndoelgroep

Het Financieel Dagblad is al jaren een autoriteit op het gebied van bedrijfseconomische, financiële en politieke berichtgeving. Hiermee is het merk een kennisbron voor ondernemers, het midden en hoger kader, kennisintensieve beroepen. Denk hierbij aan advocaten, ambtenaren, accountants, bankmedewerkers en consultants in sales en marketing. Zij geven dagelijks leiding, zijn vaak zakelijk beslissers en combineren zeer gepassioneerd zakelijk en persoonlijk succes.

Website FD.nl

De website FD.nl brengt dagelijks het laatste nieuws en duiding van FD kwaliteit, uiteraard het laatste beursnieuws en daarbij ook beursanalyses die inzicht brengen met dynamische graphics, slideshows en video’s. FD.nl is vanwege deze kwaliteits content een (deels) betaalde website waarbij bezoekers via verschillende abonnementsvormen toegang kunnen krijgen tot FD.nl. Dankzij deze registratie ontwikkelt het FD ook een sterkere relatie met haar gebruikers dan andere (nieuws)platforms.

Waarom FD meenemen in je mediaplan?

Samenvattend kan worden gesteld dat het FD een unieke positie in het medialandschap heeft verovert met een zeer selectieve doelgroep aan van ondernemende mensen die doorgaans lastig voor adverteerders is te bereiken. Een advertentie in het FD lift mee op de autoriteit van Het Financieele Dagblad en daarom is adverteren in het FD voor veel B2B producten en diensten zeer interessant. Hoé interessant FD voor jouw mediaplan is rekent One Media uiteraard graag vrijblijvend voor je uit.