Uit onderzoek blijkt keer op keer dat consumenten reageren op buitenreclame; op reclameborden langs de weg, posters in bushokjes, luchtreclame etcetera.
Op basis van de gemiddelde tijd en aandacht die consumenten bewust en onbewust besteden aan buitenreclame, de frequentie waarmee ze deze bekijken en de positieve associatie met het merk, is het geen verrassing dat consumenten worden beïnvloed door buitenreclame.
Deze beïnvloeding kan tot van alles leiden: van bijvoorbeeld een website of winkelbezoek, tot een aanbeveling of aankoop.
Table of Contents
Buitenreclame is kostenefficiënt
Buitenreclame is betaalbaar, vaak zelfs goedkoper dan print of digitale marketing, het levert mooie resultaten op biedt hiermee mogelijkheden voor bedrijven die met een wat kleiner budget moeten werken.
In tegenstelling tot print of digitale advertenties heeft buitenreclame een langere levensduur, het blijft vaak minimaal 1 week zichtbaar. Dit vergroot de kans dat je doelgroep je uitingen meerdere keren ziet, en vervolgens ook onthoudt.
Buitenreclame verhoogt de verkoop
Herhaalde blootstelling zorgt onder consumenten meestal voor twee dingen: bekendheid met het merk en het potentieel kopen van een product of service.
Bekendheid wordt gecreëerd door media in te kopen op locaties waar jouw doelgroep zich bevindt. Wanneer je doelgroep meerdere keren wordt blootgesteld aan jouw boodschap, is de kans groter dat ze deze onthouden en er op reageren.
Reclame langs de weg dient ook als merkherinnering voor merken en producten waar consumenten al vertrouwd mee zijn.
Het zien van buitenreclame kan een consument ertoe aanzetten om het product of de dienst te overwegen de volgende keer dat hij / zij het nodig heeft, of het kan hem / haar ertoe aanzetten een product of dienst te kopen die hij / zij eerder niet had overwogen.
Positieve merkbeleving
Bovendien hebben consumenten de neiging om buitenreclame te ervaren als een positieve en niet-opdringerige vorm van marketing in vergelijking met hoe digitale marketing.
Tal van mogelijkheden
De mogelijkheden om je merk en producten te promoten zijn eindeloos:
- Abri’s
- Mupi’s
- Reclamemasten
- Snelwegreclame
- Vervoersreclame
- A0 borden
We kunnen niet anders zeggen dan dat de voordelen van buitenreclame talrijk zijn en dat ieder bedrijf buitenreclame zou moeten overwegen en testen.