100% NL staat bekend om zijn sterke relatie met het publiek en hoge luistercijfers. En daar hebben zij diverse strategieën voor.
Table of Contents
Bekende DJ’s
100% NL heeft meerdere bekende DJ’s, waaronder Barry Paf, Koen Hansen en Rob van Someren. De DJ’s gebruiken een toegankelijke manier van communiceren, ze praten alsof ze tegen een vriend praten, met veel humor en interactie.
Muziek die aansluit bij de doelgroep
100% NL weet wie zijn doelgroep is, de muziek sluit hier naadloos op aan. Denk aan Nederlandse hits (André Hazes, BLØF, Snelle, Maan) en internationale pop/rock (Queen, Ed Sheeran, Coldplay).
Geen niche-genres, maar een mix van evergreens en nieuwe hits voor een breed publiek.
Volop interactie met luisteraars
100% NL faciliteert interactie met luisteraars op allerlei manieren: video’s, polls, achter-de-schermen-content, bellen, appen en live evenementen. Luisteraars worden continue gevraagd een verzoekje in te dienen en mogen meepraten over onderwerpen of meedoen aan wedstrijden.
Ludieke acties
Voor een ludieke actie ben je bij 100% NL aan het juiste adres, er valt namelijk altijd wel iets te winnen of vieren met een van de lopende acties. Op het moment van schrijven zijn dat:
- Ik ga op vakantie en neem mee… €400 euro Scapino shoptegoed!
- De Somertijd BBQ!
- WIN 4 tickets voor Attractiepark Toverland!
- SpeelGOED of FOUT: Win €400 euro Intertoys shoptegoed
- Je Raadt Het Nooit
Emotie en herkenning
De zender voor een nostalgische bui met muziek uit de jaren ‘80, ‘90 en ‘00 en speciale themadagen rondom vakanties en feestdagen.
Lokale betrokkenheid
Hoewel 100% NL een landelijke zender is, proberen zij ook lokaal de banden aan te halen door het organiseren van regionale evenementen en samenwerkingen met lokale festivals.
Consistentie & betrouwbaarheid
Er zijn weinig zaken die wij als mens meer kunnen waarderen dan consistentie, weten wat ons te wachten staat. Daarvoor ben je bij 100% NL aan het juiste adres. Dit radiostation heeft een duidelijk formule, over het algemeen geen verrassende format wisselingen.
Kortom, hoe houdt 100% NL luisteraars betrokken? Op alle bovenstaande manieren en dit werkt omdat 100% NL zich richt op 30-50-jarigen die houden van herkenbare muziek, gezelligheid en een vriendelijke toon. Door een mix van nostalgie, interactie en entertainment blijven luisteraars trouw.
En ook niet onbelangrijk, 100% NL vermijdt te veel nieuws of moeilijke onderwerpen – het draait om ontspanning en plezier.