Video’s zijn gemakkelijk te consumeren, verslavend en vaak ook nog eens vermakelijk, waardoor ze een krachtig middel zijn om producten te promoten, merkbekendheid op te bouwen of een nieuwe functie te lanceren. Studies tonen aan dat bijna 80% van de mensen elke week online video’s bekijkt en meer dan de helft zelfs elke dag. Er zijn zoveel opties voor promotiefilm laten maken dat het moeilijk kan zijn om erachter te komen waar te beginnen en welke inhoud te gebruiken, daarom hebben we een lijst gemaakt met een aantal ideeën.
Table of Contents
Testimonials
Creëer boeiende inhoud door video’s van klant interviews en klant feedback te maken.
Introduceer medewerkers
Humaniseer je bedrijf door het team te introduceren met behulp van video. Het is geweldig om medewerkers vragen te laten beantwoorden of een verhaal te laten vertellen, dit zorgt voor een persoonlijk tintje en geeft je doelgroep de kans om mensen binnen het bedrijf te leren kennen.
Product lancering
Wanneer je een nieuw product hebt gelanceerd, is een van de beste manieren om het aan je publiek te laten zien, een video te maken om alle functies ervan te laten zien en een demo te geven over hoe het werkt. Het zal niet alleen pronken met het nieuwe product, maar het zal ook opwinding en vertrouwen opbouwen bij klanten.
Deel tips & tricks
Heb je handige tips of trucs waar je doelgroep van kan profiteren? Dat is een van de beste promotiefilm ideeën! Of ze nu relevant zijn voor je eigen producten of meer generiek, tips en tricks zijn perfect om te delen op sociale media en leiden vaak tot een hoge betrokkenheid.
Time lapse video’s
Stel een camera in en film de voortgang van een project over een bepaalde periode, versnel het en maak er een leuke time lapse video van.
Instructievideo’s
Door middel van video kan je laten zien hoe iets moet, het visuele aspect maakt dat instructies veel gemakkelijker te volgen zijn in vergelijking met iemand vertellen hoe iets moet.
Before & After
We zijn allemaal gek op before & after video’s. Video is de perfecte manier om dit te documenteren en te delen. Of het kantoor een transformatie heeft ondergaan, je aan een groot project werkt of je merk is ge rebrand, het maken van een voor en na video is een leuke en speelse manier om betrokkenheid op te bouwen.
Evenement uitnodigingen
Video kan een uitstekende manier zijn om toekomstige evenementen of webinars te promoten, waarbij de sprekers van het evenement de video een persoonlijk tintje geven. Deze uitnodigingen voor video evenementen kunnen worden gedeeld op sociale media, de website en e-mails.