Als je een website hebt wil je vanzelfsprekend weten hoeveel mensen je website bezoeken. Door je website statistieken te controleren, kun je eenvoudig zien hoe je website presteert. Natuurlijk heb je sitebezoekers nodig. Het aantal bezoekers is echter niet zo belangrijk als de kwaliteit van het verkeer. Wil je meer website bezoekers? Denk eens aan display advertising, sociale media advertenties of Google Ads.
Table of Contents
Website bezoekers
Je website verkeersgegevens laten je zien waar je verkeer vandaan komt, hoe bezoekers omgaan met je site en welke digitale marketingstrategieën werken en welke strategieën niet werken.
Wil je meer e-mail abonnees, meer verkopen of gewoon meer verkeer in het algemeen, check dan regelmatig je website statistieken en voer optimalisaties door op basis van data.
Door het verkeer van je website te analyseren, weet je waar je site momenteel staat en welke verbeteringen er nodig zijn.
Website verkeer checken
Er zijn talloze tools die kunnen meten hoeveel bezoekers je website heeft. Waarvan de bekendste Google Analytics is. Het merendeel van de website eigenaren kiest ervoor om het aantal bezoekers op de website te meten met Google Analytics. Enerzijds omdat de tool gratis* is, anderzijds omdat de tool ontzettend veel mogelijkheden biedt.
Een ander voordeel is dat je Google Analytics kunt koppelen aan de Google Search Console en Google Ads. De Google Search Console biedt nuttige inzichten over je organische zoekverkeer, met Google Ads kun je betaalde advertenties inzetten.
*Er bestaat ook een betaalde versie maar de meeste bedrijven kunnen uit de voeten met de gratis versie.
Aantal bezoekers website Google Analytics
Wil jij het aantal bezoekers van je website meten met Google Analytics? Dit regel je in enkele simpele stappen:
Gemiddeld aantal bezoekers website
Wat is het gemiddeld aantal bezoekers van een website? En hoeveel bezoekers is goed genoeg? Hoeveel bezoekers “genoeg” zijn voor jouw website, is afhankelijk van je doelstelling en natuurlijk conversieratio. Je hebt liever 100 bezoekers waarvan er en kwart converteert dan 1.000 bezoekers waarvan slechts een procent converteert.
Met andere woorden het aantal mensen dat je site ziet, is niet per se het belangrijkste. Waar het om gaat, is of je site kwaliteits verkeer krijgt. Groei is alleen een waardevolle statistiek als deze op de een of andere manier bijdraagt aan je bedrijfsresultaat.