Amsterdam, de hoofdstad en de drukste stad van Nederland is met bijna 1 miljoen inwoners de perfecte locatie om jouw doelgroep te bereiken met advertenties in en op abri’s. Het abri netwerk in Amsterdam is enorm, overal kan jij zichtbaar zijn. Of dat nu in het Noord, Oost, Zuid, West of het Centrum is, voor iedere klant vinden wij de perfecte abri locatie in Amsterdam om je boodschap door middel van posters te tonen.
Abri’s zijn een van de meest herkenbare vormen van out-of-home reclame / buitenreclame. Is het je weleens opgevallen dat waar je ook komt, je dit advertentieformaat overal ziet? De abri is bij uitstek geschikt om in korte tijd een groot bereik te genereren.
Voor veel Amsterdammers is het rijden met de bus, tram of trein een dagelijkse aangelegenheid en in deze gevallen zijn advertenties die in wachtruimtes worden getoond, zeer effectief in het bereiken van potentiële consumenten.
Hoewel grootschalige billboards indrukwekkend kunnen zijn om naar te kijken, is het bekijken van een statische en/of digitale advertentie op slechts een paar meter afstand een heel andere ervaring die nog steeds resoneert met voetgangers en gebruikers van openbaar vervoer.
Table of Contents
Wat is een abri?
Het woord abri komt oorspronkelijk uit de Franse taal maar wordt inmiddels wereldwijd gebruikt. Het is een afgeleide van het woord abriter wat beschutten betekent. De definitie van abri is dan ook beschutte wachtruimte. Het is niets anders dan de kleine (niet afgesloten) hokjes bij bushalte, tramhalte of op het treinstation. Daar waar je in de koude maanden van het jaar schuilt voor regen en wind en in de warme maanden voor de zon.
Formaat abri’s
Het formaat van de posters in en op abri’s is 118,5cm bij 175cm. De oppervlakte van de poster is hiermee iets groter dan 2 vierkante meter. Tegenwoordig zijn bijna alle abri’s van binnenuit verlicht waardoor ze 24/7 goed zichtbaar zijn voor jouw potentiële klanten.
Locaties abri’s Amsterdam
De Gemeente Amsterdam heeft in samenwerking met JCDecaux door heel Amsterdam plekken aangewezen met abri’s die gebruikt mogen worden om advertenties te tonen, jouw advertenties! In nagenoeg elke bushokje, tramhalte, maar ook op stations en in parkeergarages. Bij die laatste heet het dan geen abri maar een mupi. Het is tenslotte geen wachtruimte.
Voor iedere adverteerder is er een perfecte locatie om zijn of haar doelgroep te bereiken. Of dat nu via de displays bij het Rijksmuseum is, dierentuin Artis, een van de vele bioscopen in Amsterdam of een van de vele andere hotspots dit Amsterdam telt.
Jouw doelgroep bereiken met abri’s
Het is bijna onmogelijk om je doelgroep niet te bereiken met abri’s in Amsterdam. Alleen al in Amsterdam is het mogelijk om jouw boodschap te tonen op een van de bijna 600 abri’s. Het bereik ligt boven de 100.000 mensen per week.
Abri Amsterdam: wat kosten abri’s in Amsterdam?
Tarieven van abri’s in Amsterdam | Kosten 1 week | Kosten 2 weken |
100 abri’s | € 8.500,- | € 16.500,- |
200 abri’s | € 17.000,- | € 33.500,- |
300 abri’s | € 25.500,- | € 50.000,- |
400 abri’s | € 34.000,- | € 67.500,- |
500 abri’s | € 42.500,- | € 84.500,- |
600 abri’s | € 51.000,- | € 100.000,- |
Kosten: huur abri & drukwerken
Bij abri’s kunnen we de kosten onderverdelen in twee onderdelen: de ‘huur’ van de abri en de kosten voor het drukwerk. Hoeveel de huur van de abri kost hangt af van veel verschillende factoren. Onder andere hoeveel abri’s je wil inzetten, de looptijd van je campagne en de locatie van de abri’s die jij wil inzetten. De kosten die gepaard gaan met drukwerk zijn de afgelopen jaren flink gedaald. Wat uiteraard gunstig is voor jou als adverteerder!
Gemiddelde kosten abri Amsterdam
Hierboven een indicatie van de kosten waar je aan moet denken als je abri’s in Amsterdam wil inzetten. Let op: dit is een indicatie. Wil je een precieze prijsopgave? Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op! De prijzen tussen verschillende Amsterdamse abri’s variëren flink, deze zijn tussen de €50 en €120.
Houd er rekening mee dat bovenstaande tarieven exclusief creatie en drukwerk zijn. Kosten voor drukwerk zijn uiteraard niet van toepassing als je ervoor kiest om alleen digitale abri’s in te zetten.
Adverteren digitale abri’s
Reclame op een digitale abri is een geweldige manier om je merk zichtbaar te maken. Het is een kosteneffectief medium om je merk onder de aandacht te brengen.
Gerichte dekking
Met name in stedelijke gebieden zoals Amsterdam zijn veel inwoners voor hun dagelijkse vervoer afhankelijk van het openbaar vervoer. Met abri’s in Amsterdam bereik je forenzen, chauffeurs en voetgangers. Ook levert de abri een zeer gerichte dekking, je weet precies waar jouw uiting zichtbaar is, iets wat je – zeker bij online marketing – niet altijd weet. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.
Frequentie
Een ander voordeel van de inzet van abri’s is dat je een groot deel van je doelgroep meer dan een keer bereikt. Een bekende vuistregel in de marketing is dat mensen je boodschap gemiddeld zeven keer moeten zien wil het blijven hangen. Dit is de kracht van herhaling. Mensen zijn gewoontedieren en gaan vaak naar dezelfde supermarkt via dezelfde route. Naar werk met dezelfde bus of tramlijn. Zo bereik jij de gewenste frequentie om impact te maken.
Mag iedereen adverteren op abri’s?
Nee, niet meer. Shell, een van de grootste oliemaatschappijen ter wereld zal niet meer te zien zijn op abri’s en alle andere vormen van reclame in Amsterdam.
Wil jij abri’s in Amsterdam inzetten?
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw advertenties te tonen op abri’s in Amsterdam? En de kosten die daaraan verbonden zijn? Neem dan vrijblijvend contact met ons (mediabureau One Media) op. Bel: 020 – 210 1770 of mail naar info@onemedia.nl.