Abri Rotterdam

  • Abri's in gemeente Rotterdam
  • De perfecte buitenreclame
  • Bereik jouw doelgroep
abri rotterdam
one media olivier

Abri's inzetten in Rotterdam? Neem contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Rotterdam, de grootste havenstad van Nederland, gelegen in de provincie Zuid-Holland. Rotterdam heeft ruim 600.000 inwoners wat het na Amsterdam de grootste stad van Nederland maakt. Mede hierdoor is Rotterdam zeer geschikt om abri’s in te zetten. Met abri’s kunnen zowel nationale als internationale bedrijven in een korte periode grote groepen Rotterdammers verspreid door de hele stad bereiken.

Het abri netwerk van Rotterdam is groot, overal kan jij zichtbaar zijn. Of dat nu in Rotterdam-Noord, Oost, Zuid, West of het Centrum is, voor ieder bedrijf en elke uiting vinden wij de perfecte locatie in Rotterdam om jouw boodschap te kunnen tonen.

Wat zijn abri’s?

Abri’s zijn een van de meest bekende vormen van out-of-home (OOH) reclame en behoort tot het type buitenreclame. Waar je ook komt, overal in Rotterdam kom je dit advertentieformaat tegen. Abri’s zijn bij uitstek geschikt om in een zeer korte tijd een enorm bereik te genereren.

Voor veel Rotterdam is het gebruik van de bus, tram of trein een dagelijkse bezigheid en dat maakt dat advertenties in abri’s succesvol zijn in het bereiken van potentiële consumenten.

Abri reclame

Keer op keer blijkt dat het bekijken van een statische en/of digitale advertentie op slechts enkele meters afstand (of nog minder) een ervaring is die bijdraagt aan het behalen van de doelstelling van de adverteerder.

Dit betekent abri

Het woord abri komt van oorsprong uit de Franse taal maar wordt inmiddels over de hele wereld gebruikt. Abri komt van het woord abriter wat beschutten betekent. De betekenis van abri is dan ook beschutte wachtruimte. Het betekent niets anders dan de open hokjes bij een bushalte, tramhalte of op het treinstation. Daar waar je kunt schuilen voor weer en wind. In deze wachtruimtes zien we al jaren advertenties, dit heeft ervoor gezorgd dat de meeste mensen denken dat we met abri de reclameposters bedoelen in plaats van de wachtruimte.

Kosten Abri Rotterdam

Wil je adverteren in en op abri’s dan moet je rekening houden met twee typen kosten: de ‘huur’ van de plek in de abri en de kosten voor concept en creatie. De kosten van de zogenaamde huur van de abri hangt af van verschillende factoren. Onder meer hoeveel abri’s je wil inzetten, de looptijd en periode van je campagne en natuurlijk de locatie van de abri’s die jij wil inzetten. De ene locatie is een stuk populairder en daarmee duurder dan de ander.

Daarnaast moet je rekening houden met de kosten gepaard met de ontwikkeling van je advertentie en het drukwerk. Drukwerk is natuurlijk alleen van toepassing als je gebruikt maakt van conventionele abri’s in plaats van digitale.

Onderstaande tabel geeft een goede indicatie van de tarieven waar je aan moet denken als je een abri campagne in Rotterdam wil opzetten. Let op: dit is slechts een indicatie. In onderstaande tabel gaan we uit van een gemiddeld tarief van €80 per weer, per abri. De kosten liggen echter tussen de €40 en €120. Als je de exacte kosten wil weten, neem dan contact met ons op!

Abri Rotterdam 1 week 2 weken
100 abri’s € 8.000,- € 15.500,-
200 abri’s € 16.000,- € 31.500,-
300 abri’s € 24.000,- € 47.500,-
400 abri’s € 32.000,- € 63.500,-
500 abri’s € 40.000,- € 78.500,-
600 abri’s € 48.000,- € 94.500,-

Hoe groot zijn abri’s in Rotterdam?

Het formaat van de reclameposters in en op abri’s is 1185mm bij 1750mm, dit formaat is in heel Holland hetzelfde. De posters zijn hiermee iets groter dan 2 vierkante meter. Nagenoeg alle abri’s zijn tegenwoordig van binnenuit verlicht, dit zorgt ervoor dat je reclame uiting niet alleen gedurende de dag goed zichtbaar is maar ook wanneer het donker is.

Bereik jouw doelgroep met abri’s in Rotterdam

Rotterdam staat over de hele wereld bekend als havenstad en dat is met een reden, lange tijd was de haven van Rotterdam de grootste van de wereld. Nu is dat niet meer het geval maar nog steeds is de haven nationaal en internationaal van belang. De stad kent een zeer multiculturele en diverse bevolking, wat jouw doelgroep ook is, deze is te bereiken is met een abri campagne.

Waar staan abri’s in Rotterdam?

Door heel Rotterdam staan abri’s van JCDecaux die geschikt zijn om jouw boodschap te tonen. Bij nagenoeg elke bus- en tramhalte, maar ook op treinstations en in parkeergarages. Bij die laatste heet het dan geen abri maar een mupi. Het is tenslotte geen wachthuisje.

Misschien heb je zelf al een mooie locatie in gedachten, bijvoorbeeld bij het beursplein, bij Sparta of de Markthal. Maar misschien ook niet, neem in beide gevallen gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Gerichte dekking met abri’s

Met name in stedelijke gebieden zoals gemeente Rotterdam zijn veel inwoners voor hun dagelijkse vervoer afhankelijk van het openbaar vervoer. Ook is het met abri’s in Rotterdam mogelijk om heel gericht te targeten, je weet precies waar en wanneer jouw advertentie zichtbaar is, iets wat je – zeker met online kanalen – lang niet altijd weet.

Contactfrequentie abri’s Rotterdam

Een ander voordeel van de inzet van abri’s is dat je een groot deel van je doelgroep meer dan een keer bereikt. Met abri campagnes proberen wij er altijd voor te zorgen dat je doelgroep minimaal drie keer in aanraking komt met je uiting. Het zit ‘m in de kracht van herhaling.

Wilt jij meer informatie over abri’s in Rotterdam of buitenreclame in algemeen?

Neem dan vrijblijvend contact op met een van de experts van mediabureau One Media. Laat je gegevens achter via het formulier of mail naar info@onemedia.nl.