Agentschap Telecom start buitenreclame campagne

buitenreclame agentschap telecom

Met de nieuwe buitenreclame campagne ‘Stoor ik?’ wil telecomwaakhond Agentschap Telecom (AT) het publiek wijzen op het gebruik van draadloze apparaten die storen. Want met name ondeugdelijke apparaten zonder goedkeuring kunnen in het volle frequentiespectrum behoorlijk wat storing veroorzaken.

Bewustwording creëren middels outdoor reclame

In samenwerking met reclamebureau La Compagne is de ‘Stoor ik’ outdoor reclame bedacht, die is opgebouwd uit meerdere fases. In de eerste fase van de buitenreclame campagne wil het AT bewustwording rond deze problematiek creëren.

Babyfoons en deurbellen blijken stoorzenders

Veel Nederlanders staan namelijk helemaal niet stil bij de hoeveelheid storingen die vooral draadloze apparatuur kan veroorzaken. Bekende stoorzenders bij het AT zijn bijvoorbeeld babyfoons, slimme deurbellen of slimme thermostaten.

Storing: van alle tijden..

CE-logo

Het Agentschap Telecom adviseert daarom consumenten bij aanschaf van een apparaat goed te letten op de zogenoemde CE-markering. Het CE-logo geeft namelijk aan of het apparaat voldoet aan de Europese eisen, wat de kans op storing of uitval aanzienlijk verkleint.

Buitenreclame beeld

In de buitenreclame van het AT worden opvallend vragende en uitvergrote expressies geportretteerd in in combinatie met een sterk grafisch beeldmerk dat is geïnspireerd op de retro ‘frequentie testbeeld’. Met de campagne wil men een eerste appél op de doelgroep doen om kritisch om te gaan met betrekking tot het gebruik van draadloze verbindingen.

Speciale url

Omdat de website van Agentschap Telecom vooral is gericht op de zakelijke doelgroep rondom vergunningverlening heeft men heel slim gekozen voor een speciale url waarop de consument direct meer informatie kan vinden over deze problematiek: www.stoorik.nl.