Bushokjes zijn er allang niet alleen meer om te wachten op de bus. Deze zogenaamde abri’s worden mede gebruikt om bewustzijn te creëren en het imago van je merk te verbeteren door potentiële klanten te laten zien wie je bent en waar je voor staat.
Adverteren op bushokjes is een van de populairste vormen van out-of-home (OOH) reclame. Advertenties in bushokjes bestaan al jaren, ouderwets is het echter niet. Nog steeds maakt een groot aantal mensen gebruik van het openbaar vervoer, wat deze manier van adverteren voor bedrijven zeer aantrekkelijk maakt.
Maar hoe gebruik je deze plaatsingen om nieuwe klanten aan te trekken? Wat zijn de voordelen van abri’s? En misschien wel het belangrijkst, hoe effectief is het?
Table of Contents
Hoeveel kost abri reclame?
Advertenties in abri’s kunnen een geweldige manier zijn om een lokaal publiek te bereiken. Maar hoeveel kost het?
De advertentiekosten zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder locatie, volume en periode. Je betaalt doorgaans tussen de €50 en €100 per week, voor één abri.
In het buitenland heb je bushokjes allerlei verschillende formaten, in Nederland is er slechts een formaat bushokje.
Kosten per locatie
Kosten per locatie: De locatie van een abri kan een groot verschil maken in de kosten. Als je bijvoorbeeld overweegt om te adverteren in bushokjes vlakbij de Dam in Amsterdam, de koopgoot in Rotterdam of een ander groot stadscentrum, zal je dieper in de buidel moeten tasten dan wanneer je advertenties in een kleinere stad of buitenwijk wil plaatsen.
Kosten naar volume
Kosten naar volume: Het aantal abri’s wat je inzet heeft ook invloed op de prijs, zoals bij bijna alles is er ook bij abri’s sprake van schaalvoordeel. Hoe meer abri’s je inzet, hoe lager de prijs per abri. Uitzonderingen daargelaten. Het inzetten van een abri of slechts een handjevol abri’s is relatief duur. Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Kosten per periode
Kosten per periode: De periode waarin je zichtbaar wil zijn heeft een grote invloed op de prijs. In bepaalde periodes van het jaar is het vrijwel altijd een stuk prijziger om zichtbaar te zijn. Denk aan de periode rondom Black Friday, Cyber Monday en vlak voor Kerst. Terwijl het in de zomermaanden juist vrij voordelig is om te adverteren.
Statische of digitale abri’s?
Er zijn twee hoofdtypen abri reclame: statisch en digitaal. Statische reclame is de traditionele vorm van reclame, waarbij gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen op posterformaat of vinyl stickers die aan de binnen- of buitenkant van een bushokje worden bevestigd.
Digitale reclame maakt gebruik van schermen om advertenties afwisselend weer te geven.
Ben jij benieuwd of statische of digitale reclame beter bij jouw bedrijf past? Praat dan eens gratis en vrijblijvend met een van onze advertentie experts voor meer informatie over de beschikbare opties in jouw regio.