Andy van der Meijde in TV reclame voor BetCity

commercial andy van der meijde tv

Dat online het een en ander is veranderd is veranderd op casinogebied, dat is inmiddels goed te merken aan de commercial breaks op tv. Zo heeft ook BetCity haar nieuwe tv-commercial gelanceerd met daarin de bekende oud-voetballer en YouTube personality Andy van der Meijde.

BetCity reclame

BetCity heeft een reclame laten maken waarin Van Der Meijde de website aanprijst als een platform voor slimme sportfans. De tv-commercial begint met Andy van der Meijde die een cryptische verwijzing maakt naar zijn vorige job als Koning Toto: Andy heeft even een transfertje gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=3cvXLDfBNFs

In de tv-commercial vertelt Andy van der Meijde dat het niet gaat om de eentjes en de tweetjes maar de kennis en de weetjes. Ook dit is een subtiele verwijzing naar de Toto, want in de Toto commercial waarin Van der Meijde was te zien werd ‘ik zet een eentje hier en een tweetje daar’ gerapt.

Toto commercial met influencer Kim Feenstra

Overigens pakte Toto vorige week ook uit met een commercial voor hun nieuwe online casino met daarin influencer Kim Feenstra en oud-voetballer Wesley Snijder. De nieuwe casinosites zijn dus in ieder geval goed voor extra werk voor bekende oud-voetballers.

De slogan die BetCity gebruikt in de tv-commercial is ‘Speel Slimmer’ en ‘Kennis is Koning’. Daarmee lijkt de site te suggereren dat spelers bij BetCity slimmer kunnen wedden dan bij andere sportsbooks. Hoe dat in de praktijk wordt geïnterpreteerd is nog onduidelijk, want wedden blijft natuurlijk een kansspel en BetCity moet uiteraard ook zelf wat verdienen aan spelers die bets verliezen.

Regels Kansspelautoriteit

Online werpen commercial watchers de vraag op of de BetCity commerical voldoet aan de nieuwe Beleidsregels Verantwoord Spelen van de Kansspelautoriteit, daarin staat: Onder misleidende wervings- en reclameactiviteiten als bedoeld in artikel 4a, derde lid, van de wet verstaat de raad van bestuur in ieder geval dat in of aan de wervings- en reclameactiviteiten van een vergunninghouder de indruk wordt gewekt dat de consument in het algemeen overwegende invloed heeft op zijn spelresultaat door het volgen van een training, studie, of (online) cursus.

Reclame regels in de praktijk

De vraag die opkomt is of er met slogans als ‘Speel Slimmer’ en ‘Kennis is Koning’ wordt gesuggereerd dat de speler overwegende invloed heeft op het spelresultaat door het volgen van een training, een studie, of een online cursus. Interessant dus om te zien hoe de reclame regels in de praktijk zullen worden geïnteresseerd.