Bushokje reclame

  • Groot bereik
  • Kosteneffectief
  • Gerichte targeting
bushokje reclame
doelgroep bushokje reclame

Gratis & vrijblijvend advies over je abri campagne!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Reclames in bushokjes zijn een zeer effectieve manier om ervoor te zorgen dat je advertentie zichtbaar is voor zowel voetgangers alsmede, inzittenden van de bus, wachtenden bij een bushokje en een ieder ander die de abri passeert. Vooral in stedelijke gebieden kan je door middel van reclames in bushokjes een enorm groot bereik genereren. Maar juist ook in niet-stedelijke gebieden kan reclame in een bushokje een kosteneffectieve manier zijn om je doelgroep te bereiken.

Kosten bushokje reclame

De kosten van een bushokje reclame hangen af van diverse factoren maar ga uit van +/- 75 per week per bushokje. In bepaalde seizoenen zal de prijs iets hoger liggen, op andere momenten juist iets lager. Ook de locatie is van invloed, een stad als Amsterdam is per definitie duurder dan een klein dorp in Overijssel.

 Aantal # bushokjes Vanaf prijs excl. BTW Kosten posters excl. BTW 
100 €7.500,- €660,-
250 €18.125,- €725,-
500 €35.000,- €820,-
1.000 €67.500,- €1.015,-
5.000 €325.000,- €3.030,-

Bovenstaande aantallen en prijzen zijn slechts ter indicatie. Bushokje reclame inzetten kan al vanaf 10 bushokjes. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Vraag dan vrijblijvend een offerte op.

Abri bushokje

De term abri wordt meer dan eens verward met de reclameposters die in of bij het bushokje hangt. Bushokjes reclame noemen we echter gewoon de reclameposter en niet de abri. Abri bushokje verwijst dus naar een reclameposter in een bushokje.

Benieuwd wat dan wel een abri is?

Wat is een abri?

Het woord abri komt van het Franse woord abriter, de definitie van abriter is beschutten. Het zal je dan ook niet verbazen dat een abri een beschutte wachtruimte betekent. Dit klinkt ingewikkeld maar het is niets anders dan de kleine (niet afgesloten) hokjes bij de bus, tram of trein. Daar waar je in de herfst en winter schuilt voor regen en wind en in de zomer voor de zon.

Dan heb je naast de abri ook nog de mupi, dit is een vrijstaand reclamebord. Tegenwoordig worden mupi’s van binnenuit verlicht waardoor de advertentie 24 uur per dag goed te zien is. Veel merken kiezen ervoor de inzet van abri’s & mupi’s te combineren voor een campagne.

Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen, Eindhoven of een andere stad?

Abri’s en daarmee adverteren bij bushaltes / bushokjes kan bijna op elke locatie in het land. Bijna overal in Nederland kun je gebruik maken van het openbaar vervoer (OV), van de kleinste dorpen met slechts een paar honderd inwoners tot een stad als Amsterdam met bijna een miljoen inwoners. Abri’s vind je overal en daarmee ook de mogelijkheid tot adverteren.

Wilt u door heel Nederland abri reclame plaatsen?

Abri campagnes zijn populair in heel Nederland, niet alleen in de Randstad. De Randstad is het gebied in de omgeving van de Nederlandse steden Amsterdam, Almere, Utrecht, Rotterdam, Leiden, Den Haag, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Haarlem.

Je doelgroep bereiken door op een bushokje zichtbaar te zijn?

Nagenoeg iedere doelgroep is te bereiken door middel van reclameposters in een bushokje of tramhalte. Het is inderdaad zo dat niet iedereen gebruik maakt van het openbaar vervoer maar bijna iedereen passeert regelmatig een bushokje. Ook voor voetgangers en automobilisten zijn de posters goed zichtbaar. Daarnaast geven abri’s je de mogelijkheid goed te targeten. Dit is een van de redenen dat ook bushokjes op minder druk bezochte locaties populair zijn. Om enkele voorbeelden te noemen, in de provincie Noord-Holland tonen merken dit zich richten op een hoger segment interesse om te adverteren in rijkere dorpen / steden als Bergen, Blaricum en Laren. Terwijl deze locaties voor merken met een andere doelgroep juist weer een stuk minder relevant zijn.

In studentensteden zie je vaak abri campagnes op plekken waar veel studenten langskomen, bijvoorbeeld daar waar de kroegen zich bevinden, naar de hogeschool, universiteit of bibliotheek.

Waarom bushokjes reclame?

Door middel van buitenreclame in een abri of bushokje kan je niet alleen een enorm bereik genereren maar ook een hele specifieke doelgroep bereiken. Veel merken zetten reclame in bushokjes in omdat degene die de reclame ziet mogelijk uitstapt bij de locatie waar het product / merk van de desbetreffende reclame te koop is.

Je hebt vast wel eens gehad dat je in een bushokje stond te wachten naast een reclame van een fastfoodketen, neem KFC. Spontaan kreeg je trek in een bucket vol crispy chicken wings. ‘Toevallig’ zit er een KFC naast de bushalte waar jij uitstapt, toch maar even langs de KFC. De reclame in het bushokje heeft gewerkt.

Wat zijn de kosten voor mupi of abri posters drukken?

Het standaard formaat posters voor een abri en ook voor een mupi is 1185 x 1750 mm. In onderstaande tabel vind je een indicatie van de kosten voor de reclame poster op het moment van schrijven van dit artikel. Wil je de exacte prijs weten voor jouw abri campagne, dan is het verstandig een offerte op te vragen bij een van de vele drukwerk partijen.

Zoals je ziet heeft het aantal posters wat je tegelijkertijd bestelt een grote invloed op de prijs per poster. Hetzelfde geldt voor het inzetten van het aantal bushokjes, hoe meer je er tegelijkertijd inzet hoe goedkoper het over het algemeen wordt per abri.

Aantal # posters Vanaf prijs excl. BTW Vanaf prijs per poster excl. BTW
10 abri posters € 140,- € 14,-
25 abri posters € 245,- € 9,80,-
50 abri posters € 410,- € 8,20,-
100 abri posters € 660,- € 6,60,-
250 abri posters € 725,- € 2,90,-
500 abri posters € 820,- € 1,64,-
1.000 abri posters € 1.015,- € 1,02,-
5.000 abri posters € 3.030,- € 0,61,-