Billboarding, ook wel TV billboarding kan variëren van een eenvoudige associatie met een enkel TV programma of onderdeel van een langdurige, volledig geïntegreerde samenwerking.
Groot of klein, tactisch of strategisch, er is voor ieder wat wils.
Table of Contents
Voordelen billboarding
Billboarding kent tal van voordelen, hieronder noemen we er enkele:
- Een van de belangrijkste voordelen van programmasponsoring is merkassociatie. De persoonlijkheid, waarden en populariteit van TV programma’s straalt af op de merken die ermee associëren. Kijkers hebben het idee, dat wanneer hun favoriete programma door een bepaald merk wordt gesponsord het wel goed moet zijn.
- Billboarding gaat tegenwoordig – indien gewenst – verder dan alleen programma’s sponsoren. Je kunt bijvoorbeeld ook programmaonderdelen, dagdelen, genres en hele zenders sponsoren om meer bereik te genereren.
- Billboarding kan een betaalbare optie bieden in vergelijking met andere (traditionele) manieren om dezelfde doelgroep op hetzelfde tijdstip te bereiken.
- Sponsoring is een mooie manier voor merken om voor het eerst op televisie te adverteren.
Kortom, er zijn veel verschillende doelstellingen die sponsoring voor merken kan behalen en het kan effectieve, doorlopende en gerichte communicatie bieden aan een specifiek kijkerspubliek. Het kan enerzijds worden gebruikt om een merk te lanceren en bekendheid te vergroten. Anderzijds is sponsoring een geweldige manier om merkopbouw op de lange termijn te ondersteunen en is ook een slimme manier om herwaardering van je merk te stimuleren. Op korte termijn kan billboarding worden gebruikt om een respons te genereren en kan het een onmiddellijke impact hebben op de verkoop
Billboarding is populair
Billboarding is populair en blijft groeien in populariteit. Met name e-commerce bedrijven die het online landschap hebben uitgespeeld maken de stap naar billboarding.
Het krijgt meer en meer erkenning als een krachtige optie voor marketeers en de sponsormogelijkheden zijn talrijk. Adverteerders kunnen kiezen voor sponsoring van een individueel programma, een reeks themaprogramma’s, een dagdeel zoals prime time, een genre, een programma segment of zelfs een hele zender.
Hoe kies je de juiste zender / het juiste TV programma?
Welke zender of TV programma je kiest om te sponsoren hangt af van je doelstellingen, doelgroep en natuurlijk je budget. Een mediabureau als One Media kan je helpen bepalen welke zender of welk TV programma het beste bij jou past, uiteraard op basis van kennis, ervaring én data. Stuur een mail naar info@onemedia.nl, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.