Adverteerders kunnen via One Media voordelig digitale buitenreclame inkopen, inclusief een gedegen media-advies om via dit type buitenreclame maximaal effect te sorteren. Ook kan ons in-house reclamebureau meedenken over de in te zetten content en creatie.
Buitenreclame is één van de oudste reclame typen, maar dankzij de digitale reclameborden zijn er weer enorm veel creatieve mogelijkheden bijgekomen. Doordat opeens ook bewegende beelden mogelijk zijn, wordt de attentiewaarde sterk verhoogd.
Table of Contents
Digital out of home
Een groot voordeel van digital out of home is dat bedrijven nog beter in staat zijn hun merkbeleving over te brengen, en de doelgroep nog beter aangesproken kan worden. Digitale buitenreclames zijn hierdoor eigenlijk niet meer weg te denken.
Digitale mupi’s
Digitale mupi’s zijn nog tamelijk nieuw gereedschap in de toolbox van Nederlandse marketeers. Zo was JCDecaux al in 2015 bezig om de eerste digitale reclameborden te plaatsen, en tegenwoordig kun je zelfs spreken van een heel digitaal mupi netwerk. Daarom kan deze partij heel interessant zijn.
Mupi’s in steden
Digitale mupi’s vind je in bijna alle grote Nederlandse steden. Denk hierbij aan populaire steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, maar ook kleinere steden zoals Almere, Lelystad, Zwolle, Assen, Groningen, Leeuwarden, enzovoort. Er zijn meer dan 400 displays te vinden die bijna 150 miljoen impressies kunnen genereren.
Dubbelzijdige digitale schermen
Je kunt dus wel stellen dat de buitenreclame branche inmiddels vors in digitalisering van hun displays hebben geïnvesteerd. Op veel locaties is het zelfs mogelijk via dubbelzijdige digitale schermen vertoont te worden. Op drukke locaties in steden is vanzelfsprekend zoveel verkeer dat het interessant is om in beide richtingen te adverteren.
Premium digitale displays
Er zijn zelfs schermen van meer dan 2 meter hoog waarop je in HD kwaliteit met bewegende beelden kunt adverteren. Zo ben je in alle weersopstandigheden optimaal zichtbaar. Belangrijk, omdat lage kwaliteitsschermen een minder goed beeld geven tijdens regenachtig weer of in een felle zon. Daarom wil je graag op premium digitale displays vertoont worden.
Digitale OOH reclame (DOOH)
Dankzij digitale OOH reclame (ook wel DOOH genoemd in de mediawereld) is het ook makkelijk om snel je advertenties te optimaliseren of aan te passen. Ook kun je flexibele boodschappen laten vertonen, waardoor je bijvoorbeeld kunt inhaken op de ochtend, middag of avond. Maar ook inhakers voor speciale evenementen zijn uiteraard makkelijk mogelijk, omdat deze digitale borden direct toegang geven.
Waarom digitale buitenreclameborden inzetten?
Toegespitste content wordt steeds belangrijker op digitale buitenreclameborden. De boodschappen op displays die specifiek zijn toegespitst op winkelend of toeristisch publiek zorgen vaak voor een hogere conversie. Niet geheel toevallig dat je daarom digitale mupi’s vind op drukke plekken zoals winkelcentra, toeristencentra of boulevards. Vaak A-locaties in de stad.
Randstedelijk adverteren
Een stad als Almere wordt ook steeds populairder voor adverteerders. Deze stad hoort nopg niet thuis in het lijstje van G4 steden, maar past vaak wel naadloos in het mediaplan van adverteerders die Randstedelijk willen adverteren.
Displays in Amsterdam en Almere
In een stad als Almere zijn vele dubbelzijdige displays in het centrum te vinden. Denk hierbij aan de Bankierban, de Cinemadreef en het Stadshuisplein. Ook in andere middelgrote steden met een interessant publiek worden steeds vaker digitale displays geplaatst. Haarlem is zo’n stad bijvoorbeeld, waar aan het begin van de Grote Houtstraat een display is gepositioneerd.
Een opvallende uitzondering is overigens Amsterdam. In de hoofdstad zijn uiteraard digitale schermen te vinden om op te adverteren zoals op het Damrak, het Leidseplein en in de PC Hooftstraat, toch is daar geen beweging op het scherm toegestaan. Je kunt ondanks dit gegeven uiteraard wel de schermen voorzien van actuele en targeted content die op het moment is toegespitst, als je de beelden maar niet laat bewegen.
Buitenreclame (digitaal) exploitanten
Buitenreclame exploitanten met de focus op digitaal, hebben uiteraard belang bij een juiste meetmethode om het aantal passanten inzichtelijk te krijgen. Daarom worden de passanten gemeten via een app waarbij een grote groep gebruikers toestemming heeft gegeven om zijn of haar locatiegegevens te delen.
Digitaal buitenreclame onderzoek
Zo’n 1.000.000 Nederlanders doen mee aan het onderzoek. De data is daarom zeer kwalitatief te noemen, en kan ook een juiste afspiegeling van de passanten worden gemaakt. Zo wordt onder meer een live overzicht weergegeven van het aantal gemeten impressies per week.
Digitale mood campagnes
Kortom, dankzij de omvangrijke digitale schermen die op interessante of belangrijke locaties zijn gepositioneerd, kan een passend antwoord worden gegeven op bijna ieder marketing vraagstuk. Of het nu gaat om zeer gerichte reclames op basis van actualiteit of juist digitale mood campagnes voor een winkelend publiek: de digitale buitenreclame borden zijn voor jou als marketeer dé uitkomst.
Digitaal = big data
Daarbij is middels big data en nieuwe advertentie technieken, zelfs in te spelen op andere actuele items. Denk hierbij aan zaken zoals het weer, de tijd, de locatie of de eerder genoemde live events zoals festivals. De boodschappen zijn hierdoor relevanter, en kunnen beter werken voor de beoogde doelgroep. De toegevoegde waarde van digital displays is dus bijzonder goed te noemen.
Hoe werkt digitale buiten reclame?
Digitale buiten reclame kun je middels programmatic advertising eenvoudig laten plannen en inkopen via One Media. Wij brengen alle relevante locaties in kaart en kijken waar je jouw investering het beste kunt doen. Het afrekenmodel van veel buitencampagnes is gebaseerd op het aantal gegenereerde impressies.
Gratis offerte voor digitale reclameborden
Het gaat er bij deze digitale vorm van adverteren dus niet meer om dat je op zoveel mogelijk locaties vertoont wordt, maar hoeveel bereik je uiteindelijk echt genereert. Dat is prettig, want op deze wijze gaat het niet om kwantiteit maar om kwaliteit. De campagnes kunnen door de accountmanager van ons adviesbureau worden ingepland op basis van locaties, tijdstippen, of interessante events.
Wil je meer weten hoe je digitale media op straat kunt inzetten voor jouw merk? Onze ervaren specialisten helpen je graag op weg.