Nieuwe digitale buitenreclame voor HEMA

buitenreclame reclamebureaus

In samenwerking met haar marketingbureau en reclamebureau heeft HEMA een nieuwe digitale campagne in de buitenlucht gelanceerd, oftewel een digital out of home campagne. Digitale buitenreclame is uiteraard data gedreven en moet een volgende stap zetten in gepersonaliseerde reclamecampagnes van HEMA.

De digitale schermen zijn gepositioneerd rondom HEMA-filialen, zo meldt Fonk, en dankzij weertriggers wordt bijvoorbeeld de juiste uiting getoond aan het winkelend publiek. Dat is heel handig, want zo kan men zomerse producten laten zien als het warmer dan 20 graden. Denk dan aan zonnebrand, zwembaden of zomerkleding. En uiteraard het omgekeerde met koud of regenachtig weer, zoals paraplu's, regenlaarzen of sjaals. Zo worden voorbijgangers extra getriggerd naar HEMA te gaan. Op deze wijze communiceert het bedrijf altijd met relevante informatie.

Reclamebureaus in Amsterdam

HEMA personaliseert via aankoopdata al veel van haar campagnes. De weertrigger is dan een ideale manier om goed op de klantbehoefte in te spelen, het geeft zo een extra dimensie aan de weercampagne op digitale buitenreclame. Jammer genoeg zien we helaas nog weinig reclamebureaus in Amsterdam die deze relatief nieuwe techniek optimaal benutten. We horen vaker dat digital out of home zeer goed kan werken, wat uiteraard zal zorgen voor meer tevreden klanten.

buitenreclame out of home

Overigens zijn veel digitale schermen volledig aansloten op de programmatic buying platforms. Dit maakt het mogelijk om dynamisch advertentieruimte in te kopen en in te spelen op diverse variabelen. Denk hierbij aan zaken als relevantie en actualiteit. Aan de hand van de beschikbare variabelen kan altijd de meest relevante uiting worden getoond, waardoor de impact van de inzet wordt vergroot voor het winkelbedrijf.

Programmatic advertising voor buitenreclame

Kortom, programmatic advertising binnen digital out of home heeft het voor HEMA mogelijk gemaakt om, net als bij online, relevante triggers in de campagnes te verwerken. We zijn benieuwd welke bedrijven deze techniek ook gaan omarmen. Het grootste pluspunt van digitale reclameborden voor buiten is dat ze lokaal, in de omgeving van je bedrijf, ingezet kunnen worden. Leer meer over alle voordelen in ons artikel wat is buitenreclame?