GVB reclame

GVB reclame
one media olivier

Vraag een gratis GVB offerte aan, en adverteer goedkoper!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

De geschiedenis van GVB reclame gaat al bijna 150 jaar terug. In de zomer van 1864 reed de eerste tram in Amsterdam: een paardentram. Ook toen al werd er naast de inkomsten van het vervoer van de passagiers geld verdient aan adverteren in de tram. Destijds waren trams een stuk schaarser en trok een langsrijdende tram met daarop de adverteerder veel bekijks. Het spreekt vanzelf dat OV reclame meteen een hit was.

Openbaar vervoer reclame

Adverteren in en op GVB trams kan op diverse manieren. Denk hierbij aan posters, reclameborden of digitale advertenties op de buitenkant van trams, in tramwagons of rond tramstations. Als je kiest voor G.V.B. reclame dan maken we een onderscheid tussen op de buitenkant van de tram en aan de binnenkant van de tram.

Van veerponten tot trams

Tramreclame is een bekend buitenreclame voorbeeld. Vaak in combinatie met reclame op een bus, veerpont of abri. Met tramreclame kun je als adverteerder een groot bereik genereren op een originele manier.

adverteren GVB

Met naar schatting 200 kilometer rails zijn de mogelijkheden om GVB reclame in Amsterdam in te zetten groot. In totaal leggen hoofdstedelijke reizigers meer dan 300 miljoen kilometer af met de tram, vele kilometers waarbij we jouw boodschap kunnen tonen. Dit kan bij de GVB al vanaf slechts 4 weken.

Metro adverteren

Amsterdam staat uiteraard ook bekend om haar uitgebreide metro netwerk. Zeker met de komst van de gloednieuwe Noord-Zuid lijn is het aantal GVB reizigers in de metro vors gestegen. Hierdoor is metro adverteren een kosteneffectieve vorm van marketing geworden die je boodschappen elke dag aan steeds meer mensen kan overbrengen.

Waarom vervoersreclame van GVB?

Reizen via het GVB netwerk wordt gezien als een moderne, efficiënte en milieuvriendelijke optie van openbaar vervoer wanneer je het vergelijkt met meer traditionele methoden zoals bus, touringcar en trein. Dit trekt een milieubewust publiek aan met voldoende besteedbaar inkomen om met het openbaar vervoer te reizen.

Daarbij is deze vorm van reclame is niet alleen weggelegd voor bekende namen en internationale merken, maar ook voor kleine en middelgrote ondernemingen en bedrijven met een geografische beperking. Het is een massacommunicatiemiddel waarmee je heel gericht kunt targeten omdat je van te voren precies weet welke tramlijn langs welke locaties rijdt.

Adverteren in en op bussen en trams is nog steeds een erg onderbenut marketingkanaal en is daarom momenteel kosteneffectief in vergelijking met andere reguliere marketingmethoden. Dit geeft jou de mogelijkheid om tegen lage kosten te adverteren via het GVB.

Wat kost reclame op een GVB bus?

Net als andere marketingkanalen die worden beheerd door reclame bedrijven, variëren de kosten die verband houden met GVB advertenties zoals busreclame, afhankelijk van een reeks factoren:

  • Het bedrijf dat de plaatsingen beheert (bijv. JCDecaux)
  • Het aantal plaatsingen
  • De tijdsperiode waarvoor de plaatsingen aanwezig zullen zijn
  • De grootte van plaatsingen
  • De route of locatie waarop de advertenties worden weergegeven

adverteren metro Amsterdam

Grotere advertenties kosten meer dan kleinere, en als je een pakket met meerdere plaatsingen afsluit, krijg je meer waar voor je geld dan een eenmalige plaatsing. Ook zijn drukke routes en locaties duurder dan de stillere landelijke routes; maar er moet rekening mee worden gehouden dat deze routes in korte tijd veel meer bereik genereren.

Digitaal adverteren

Digitaal adverteren in bussen en trams is steeds populairder, maar is nu duurder dan traditionele poster opties. Dit heeft echter wel voordelen, zoals snel uploaden en het wijzigen van advertenties, dus mag niet worden genegeerd alleen vanwege de kosten.

Vraag vandaag nog gratis een offerte aan!

Natuurlijk wil je graag precies weten wat jouw GVB reclame campagne gaat kosten. Omdat er zoveel factoren van invloed zijn op de kosten van GVB reclames is het lastig een indicatie af te geven. Laat dit je echter niet afschrikken, want met een klein beetje input kunnen we een precieze offerte voor je opstellen.

account manager GVB adverteren

Dit artikel is geschreven door GVB advertising specialist Olivier van Dam. Hij weet alles van de aanbesteding voor adverteren op een veerpont, bus abri of de Amsterdamse tram. Of je nu wilt adverteren via OV in de gemeente Amsterdam of zichtbaar zijn op de Amsterdamse grachten: One Media regelt betaalbare branding voor ieder branche in Noord-Holland.