LinkedIn is niet alleen een goede plek om als individu te netwerken, het is ook een uitstekend platform om je bedrijf te laten groeien. LinkedIn is het platform dat kan worden ingezet om naamsbekendheid en relaties met consumenten op te bouwen als je een B2B doelgroep hebt.
Wil jij op LinkedIn adverteren? Door interessante content te plaatsen en deel te nemen aan discussies in de branche, kunnen bedrijven die LinkedIn gebruiken, potentiële klanten en partners bereiken. Ook kunnen bedrijven hun LinkedIn gebruiken om hun e-mailmarketing lijst te laten groeien.
Table of Contents
LinkedIn als onderdeel van je digitale marketingstrategie
Van het leggen van verbindingen en het aangaan van partnerschappen tot het genereren van leads en het vergroten van je naamsbekendheid, je kunt met LinkedIn veel dingen doen die het een waardevolle aanvulling op je digitale marketingstrategie maken. In tegenstelling tot Facebook, Twitter en Instagram is LinkedIn een zakelijk platform.
Wat is LinkedIn marketing?
LinkedIn is een professioneel sociaal netwerk. Het draait allemaal om loopbaanontwikkeling, professionele connecties, discussies in de branche en andere zakelijke activiteiten. Op LinkedIn vind je zowel klanten, medewerkers als partners.
LinkedIn is niet alleen voor professionals en werkzoekenden. Natuurlijk gebruiken miljoenen professionals LinkedIn elke dag om hun netwerken en hun carrière te laten groeien, maar je kunt LinkedIn ook gebruiken om je bedrijf te laten groeien. Deze tool voor sociale media stelt jou en je bedrijf bloot aan miljoenen connecties die je kunt gebruiken om relaties op te bouwen met individuen en andere bedrijven om je merk een boost te geven.
Het belang van een LinkedIn marketingstrategie
LinkedIn gaat minder over het verkopen of vermarkten van je producten en diensten dan andere sociale platforms. Op LinkedIn worden schaamteloos je bedrijf pushen, spammen en overduidelijk hard-selling afgekeurd. Daarom is het belangrijk om een marketingstrategie te hebben die specifiek ontwikkelt is voor het platform. Omdat het netwerk uit een totaal ander publiek bestaat, vraagt LinkedIn marketing om een andere aanpak om de gewenste resultaten te behalen.
Met name B2B bedrijven zijn erg enthousiast over adverteren op LinkedIn, LinkedIn zorgt voor kwalitatieve leads. Ook al zijn de kosten voor adverteren op LinkedIn vaak aanzienlijk hoger dan de kosten voor adverteren op andere sociale media platforms, veel bedrijven weten een positieve ROI te behalen.
Kortom, als je LinkedIn op de juiste manier gebruikt, is het een effectieve marketingtool die je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.