Wil jij een zakelijke doelgroep bereiken? Dan is adverteren op LinkedIn the way to go.
Met bijna 5 miljoen gebruikers is LinkedIn hét zakelijke sociale media platform van Nederland.
Inhoudsopgave
LinkedIn adverteren kosten
LinkedIn adverteren kosten | Vanaf kosten per actie | Vanaf kosten per 1.000 |
Merkbekendheid (per weergave) | vanaf €0,01,- | vanaf €10,- |
Verkeer naar de website (per klik) | vanaf €2,- | vanaf €2.000,- |
Leadgeneratie (per lead) | vanaf €10,- | vanaf €10.000,- |
CPC LinkedIn marketing
Hoewel de kosten per klik / cost per click (CPC) en cost per mille (CPM) vaak hoger liggen dan bij de meeste andere sociale media platforms zorgt de relevantie ervoor dat veel bedrijven een positieve ROI realiseren.
Doelgroep LinkedIn
LinkedIn geeft jou toegang tot een zakelijke doelgroep. Alle targeting mogelijkheden zijn gebaseerd op professionele details van een gebruiker, uiteraard in combinatie met geografie, geslacht en leeftijd. Targeting opties zijn onder andere: branche, functietitel, opleiding en bedrijfsnaam.
LinkedIn Campaign Manager
LinkedIn Campaign Manager, voorheen LinkedIn Ads Manager is het platform waarbinnen je je campagnes inricht en beheert. In de Campaign Manager kies je allereerst het doel wat het beste bij je campagne past, de doelen zijn onderverdeeld in de awareness, consideration en conversion fase. Alle doelen op een rij:
Awareness fase
- Merkbekendheid
Consideration fase
- Website verkeer
- Interactie
- Video weergaven
Conversion fase
- Leadgeneratie
- Website conversies
- Sollicitanten
Soorten advertenties LinkedIn
Net als op andere social platforms heeft LinkedIn verschillende soorten advertenties. Globaal kunnen we deze onderbrengen in 4 categorieën: gesponsorde content, gesponsorde berichten, formulieren voor leadgeneratie en tekst & dynamische advertenties.
LinkedIn advertentie formaat
Op LinkedIn zijn er talloze advertentie formaten waarmee je kunt adverteren. Waarbij elk advertentieformaat er anders uitziet en speciaal ontworpen is om bij te dragen aan een specifiek doel.
Onder sponsored content vallen advertenties met 1 afbeelding, video advertenties, carrousel advertenties en event advertenties. Onder gesponsorde berichten vallen conversie advertenties en bericht advertenties. De categorie en het advertentieformaat van formulieren voor leadgeneratie is gelijk. En bij de laatste categorie ‘Tekst & dynamische advertenties’ zijn er 3 advertentieformaten: tekst advertenties, spotlight advertising en volger advertenties.
LinkedIn advertentie voorbeeld
Voor we jouw advertentie live zetten op LinkedIn tonen we je altijd eerst een advertentie voorbeeld en waar we de advertenties plaatsen. Een advertentieplaatsing is bijvoorbeeld de nieuwsfeed.
Wil jij adverteren op LinkedIn?
Hoewel er ingewikkeldere zaken zijn dan adverteren op LinkedIn is het toch verstandig om dit uit te besteden aan een professional. Onze LinkedIn experts houden niet alleen continu je campagne in de gaten maar kijken ook naar de ontwikkelingen en nieuwe digitale innovaties in de markt. Op deze manier zorgen wij ervoor dat altijd het maximale uit jouw budget halen. Benieuwd naar de opties? Neem gratis en vrijblijvend contact met ons op, via het contactformulier of stuur een mail naar info@onemedia.nl
One Media is een full service mediabureau, ook voor andere online advertising en/of social selling campagnes ben je bij ons aan het juiste adres. Google Ads, Facebook & Instagram, Pinterest, TikTok, content creatie, remarketing, wij draaien onze hand er niet voor om.
Veelgestelde vragen Linkedin Advertenties
+ Hoe bepaal ik mijn doelstelling en soort LinkedIn advertentie?
De doelstellingen van je LinkedIn campagne vallen altijd onder een van onderstaande drie doelstellingen:
- Merkbekendheid
- Overweging
- Conversie
Op het moment dat je hebt bepaald aan welke doelstelling je campagne moet bijdragen kun je concreter worden. Hierin kunnen wij je uiteraard ook adviseren. Vervolgens maak je de stap naar het type advertentie.