Hoe betrek je je doelgroep via social media?

interactie doelgroep sociale media

In eerdere blog posts hebben we het gehad over het belang van concrete doelen, het bepalen van je doelgroep en content diversificatie. Bij het ontwikkelen van een social media strategie voor je social media platforms komt er echter nog meer kijken.

Betrek je publiek

Een van de belangrijkste elementen van je strategie moet gaan over interactie. Interactie met je volgers is een krachtige manier om vertrouwen op te bouwen en verkoop te stimuleren.

Wat zijn de beste manieren om de interactie op sociale media te vergroten?

Logischerwijs moet je beginnen met het maken van inhoud die interactie aanmoedigt. Het simpelweg vragen om een ​​reactie of het stellen van een vraag, is een van de belangrijkste en makkelijkste manieren om mensen te betrekken.

Doe daarnaast je best om te reageren op alle reacties op je foto’s of video’s. Wanneer je dit doet, zullen er ook meer mensen over het onderwerp gaan praten!

Als je niet in staat bent om te reageren, zorg er dan voor dat je je volgers op een andere manier het gevoel geeft dat ze worden gezien. Like berichten, retweet of maak favoriet.

User Generated Content (UCG)

Naast interactie met je volgers, kun je ook content ophalen bij volgers. Dit noemen we door gebruikers gegenereerde content. Een van de manieren om door gebruikers gegenereerde inhoud te krijgen, is door volgers te vragen een bericht te plaatsen met jouw producten.

In de meeste gevallen doen zij dit niet zomaar, je zult dus een reden moeten bedenken om mensen aan te sporen dit te doen. Dit kan zijn een winactie of een repost op je bedrijfsaccount. Veel interieur gerelateerde bedrijven doen dat laatste, voor de gebruiker die de originele content heeft gepost is dit een mooie kans om zelf meer volgers te genereren.

Organiseer een competitie

Ben je op zoek naar een snelle manier om volgers op sociale media te krijgen? Door een competitie of winactie op social media te organiseren, kun je je volgers aantal laten groeien en je betrokkenheid vergroten.

Misschien ben je niet gericht op het verkrijgen van meer volgers, maar wil je sociale media gebruiken om je e-maillijst uit te breiden. Ook daarvoor is een winactie zeer geschikt!

Je hoeft niet eens een spectaculaire prijs te hebben als het gaat om weggeefacties. Hoewel grotere prijzen over het algemeen zorgen voor meer deelnemers kan ook het weggeven van een van je eigen producten een kosteneffectieve manier zijn om je marketingdoelen te bereiken.