Hoe effectief is reclame in een bushokje?

hoe effectief is reclame in een bushokje

Er zijn verschillende redenen waarom reclame in bushokjes een effectief hulpmiddel is om reclame voor je bedrijf te maken, hieronder zullen we in meer detail beschrijven waarom.

Ten eerste bevinden veel bushokjes zich op locaties waar veel verkeer langskomt. Verkeer in de breedste zin van het woord: passagiers die gebruik maken van het openbaar vervoer, automobilisten, voetgangers en fietsers.

Reclame in een bushokje valt op

Mensen die op de bus wachten, zijn van nature geneigd om naar de advertenties in het bushokje te kijken. Tegenwoordig kijken mensen tijdens het wachten niet alleen naar de advertenties maar ook op hun telefoon, onderzoek wijst echter uit dat de advertenties in bushokjes geregistreerd worden.

Betaalbaar een enorm publiek bereiken

Een andere reden waarom reclame in bushokjes zo effectief is, is dat het een betaalbare manier is om een enorm publiek te bereiken. Bushokjes bevinden zich veelal op locaties waar veel verkeer langskomt, dit geeft jou de mogelijkheid om een enorm publiek te bereiken, ook met een beperkt budget.

Bushokje reclame wordt onthouden

Zoals hierboven al kort aangestipt, is reclame in bushokjes memorabel. Mensen die je advertentie zien, zullen deze zich waarschijnlijk nog lang nadat ze deze hebben gezien herinneren.

Effectiviteit reclame in bushokjes vergroten

Het doel van dit type buitenreclame – en alle andere type buitenreclame – is om de aandacht van voorbijgangers te trekken.

Zorg ervoor dat je advertentie in het oog sprint. Dit kan door opvallende kleuren en afbeeldingen te gebruiken. Met opvallend bedoelen we een kleur die niet wegvalt in de omgeving.

Naast het kleurenpalet wat je gebruikt is het van belang dat de tekst op de advertentie duidelijk leesbaar is. Niet alleen van dichtbij, maar ook vanaf enkele meters afstand. Het merendeel van de advertentie posters bevat tekst met een call-to-action, zorg dat deze duidelijk is.

Helaas zien we nog (te) regelmatig advertenties waarbij het niet in een oogopslag duidelijk is om wat voor type product / service het gaat en wat het doel is. De kans dat je dan je doelen bereikt is nihil, zonde van het geld. Zelfs als je bushokje reclame inzet om je merkbekendheid te vergroten is het van belang dat de abri poster helderheid geeft.

Voor wie is bushokje reclame geschikt?

Adverteren in een bushokje is een uitstekende optie voor bedrijven van elke omvang die geïnteresseerd zijn in het overbrengen van hun boodschap en het promoten van hun bedrijf bij hun doelgroep op een kosteneffectieve manier.
Ben jij op zoek naar een betaalbare en effectieve manier om reclame te maken? Dan is reclame in bushokjes mogelijk een goede keuze.

Ons reclamebureau heeft alle ervaring, expertise, creativiteit en middelen in huis om verkeer, merkbekendheid, klantbehoud, verkoop en omzetgroei te realiseren. Neem vandaag nog contact met ons op via info@onemedia.nl voor meer informatie.