LinkedIn kan een integraal onderdeel zijn van je sociale media strategie. LinkedIn stelt bedrijven in staat om meer leads te genereren, connecties op te bouwen en een sterk merk op te bouwen. LinkedIn kan aanzienlijke bijdragen aan je merkbekendheid en op deze manier ook het website verkeer vergroten. Breng je bedrijf naar een hoger niveau met inzicht in dit online netwerkplatform voor bedrijven, doelgroep LinkedIn: B2B.
Table of Contents
Online aanwezigheid vergroten
Het bouwen van een sterk merk op LinkedIn heeft niet alleen invloed op je zichtbaarheid op het netwerk zelf maar het kan ook je vindbaarheid binnen zoekmachines vergroten.
Om een LinkedIn account te laten bijdragen aan de vindbaarheid van je bedrijf is het belangrijk om een profiel met gedetailleerde informatie te creëren, samen met zoekwoorden die relevant zijn voor je merk. Het is belangrijk om bedrijfsgegevens op te nemen, inclusief links naar eerdere content, om zo het verkeer naar je website te vergroten. Om ervoor te zorgen dat je bedrijf sneller wordt gevonden, heb je sterkte content nodig over je bedrijf. Als handvat kan je onderstaande vragen beantwoorden:
- Visie. Welke toekomst wil je helpen creëren?
- Missie. Hoe creëer je die toekomst?
- Waarden. Wie ben je? Hoe werk je?
- Positionering. Wat maakt jouw merk anders?
- Slogan. Je merk samengevat in één regel.
- Producten en diensten. Wat bied je?
Lead generatie
Met een beetje strategie kan je als bedrijf via LinkedIn leads genereren. Door artikelen op het netwerk zelf te maken en te publiceren, bouw je aan je geloofwaardigheid van je merk. Consequent plaatsen van content is een manier om top-of-mind en relevant te blijven.
Deelnemen en interacteren binnen groepen op LinkedIn is een andere effectieve manieren om de betrokkenheid bij je merk te vergroten.
Bepaal je doelgroep
Om effectief te adverteren op LinkedIn is het essentieel om je doelgroep te kennen en te begrijpen. Probeer in contact te komen met mensen op LinkedIn die eerder interesse hebben getoond in je bedrijf of eventueel in concurrenten binnen de markt. LinkedIn maakt het gemakkelijk om te zien welke soorten inhoud en merken mensen volgen, zo kun je je doelgroep bereiken op basis van specifieke informatie, zoals de functie van een persoon die zich normaal gesproken met hun inhoud bezighoudt of bij hen koopt.
Nieuw talent werven
Aangezien LinkedIn is ontworpen als een professioneel netwerk, is het geen verrassing dat het een van de belangrijkste bronnen is die bedrijven gebruiken om nieuwe medewerkers te werven. Door lid te worden van netwerkgroepen op het platform kun je gemakkelijk in contact komen met potentiële werknemers en vacatures plaatsen op relevante feeds. Daarnaast geeft LinkedIn bedrijven de kans om kandidaten te laten zien wat ze als werkgever te bieden hebben en waar ze voor staan.
Kortom, LinkedIn geeft bedrijven de kans om leads te genereren, collega’s te werven, naamsbekendheid te vergroten en te netwerken met gelijkgestemde bedrijven.