Technologische ontwikkelingen helpen ons steeds weer marketinginspanningen te verbeteren, zo ook drones. Drones bestaan al langere tijd, maar worden pas sindskort ingezet voor marketingdoeleinden.
In dit artikel leggen we uit hoe drones jouw marketingstrategie kunnen verbeteren.
Table of Contents
Wat is het voordeel van drones?
Als je videobeelden die vanaf de grond geschoten zijn vergelijkt met drone beelden zie je niet alleen verschil. Ook de impact die het heeft verschilt. Drone beelden fascineren, ze bieden een panoramisch uitzicht op landschappen die normaal gesproken niet gemakkelijk zichtbaar zijn voor de mens.
Hoe kunnen drones worden gebruikt voor marketing?
Drones kunnen worden zowel gebruikt om marketingcampagnes te leiden of aan te vullen. Zowel videobeelden van de drone als stilstaande beelden bieden beeldmateriaal die ongekend zijn in vergelijking met een gewone foto- of video opname vanaf de grond. Deze boeiende opnamen voegen dimensie en beweging toe aan je website, print, commercials en meer, en laten een indruk achter op jouw doelgroep.
Drone videobeelden zijn o.a. geschikt voor:
- Website (landingspagina’s & blog berichten)
- Social media kanalen
- TV commercials
- Presentaties
- Nieuwsbrieven
- Digitale advertenties
Drone luchtfotografie is o.a. geschikt voor:
- Website (landingspagina’s & blog berichten)
- Social media kanalen
- Print materialen (brochures, direct mail, flyers, etc.)
- Jaarverslagen
- Beurs displays
- Nieuwsbrieven
- Buitenreclame (reclameborden, banken, etc.)
Welke industrieën maken gebruik van drones?
Commercieel drone gebruik neemt sterk toe in een verscheidenheid aan industrieën, waaronder landbouw, onroerend goed, bouw, nieuwsmedia, entertainment, filmproductie, energie en meer.
Wanneer je de hulp inschakelt van een ervaren bureau als One Media, krijg je veel meer dan alleen een drone video. De gemiddelde internetgebruiker brengt een groot deel van zijn / haar tijd op het web door met het kijken van video’s. Mocht je video’s met drone beelden laten maken, zorg er dan voor dat deze een integraal onderdeel van je marketingstrategie zijn.
Plaats het materiaal niet alleen op je website maar verwerk het ook in een digitale marketing campagne op YouTube, Facebook, Instagram, Twitter etcetera.
YouTube is de op één na grootste zoekmachine en de op twee na meest bezochte site op internet. YouTube is perfect om drone opnames te presenteren, voeg daaraan toe de gemiddelde dagelijkse videoweergaven van Facebook en Twitter’s gepromote autoplay video’s, en je hebt een creatieve campagne die de aandacht trekt, bereik genereert en de capaciteit heeft om kijkers te converteren.