Hoe zet de digitale transformatie zich voort?

digitale transformatie

De digitale transformatie heeft de manier waarop bedrijven zaken doen veranderd. Niet alleen dat, het veranderde ook de manier waarop ze omgaan met hun klanten. Wij hebben de specialisten van ons digital agency in Amsterdam gevraagd om een aantal praktische aanbevelingen te geven waar je komend jaar direct mee kan starten.

Google Mijn Bedrijf

Zorg ervoor dat je Google Mijn Bedrijf (GMB) te allen tijde op orde is. Dit helpt om waardevolle informatie te verstrekken over openingstijden, services en je geografische locatie.

Het hebben van een geografisch gedefinieerd servicegebied in lokale vermeldingen helpt je ​​bedrijf te verschijnen in zoekopdrachten “bij mij in de buurt”. Dit komt omdat zoekmachines prioriteit geven aan locatie in hun zoekalgoritmen.

Een ander voordeel van het up-to-date houden van Google My Business is de mogelijkheid om snel te communiceren:

  • Wijzigingen in uw openingstijden
  • Nieuwe producten
  • Promoties
  • Nieuwe blog artikelen

Automatisch bieden op Google Ads

Het beheren van Google Ads campagnes kan een hele klus zijn, vooral als je geen digitaal marketingbureau tot je beschikking hebt. Geautomatiseerd bieden, waarmee Google eerdere bewegingen kan automatiseren om je bod in realtime aan te passen, kan een alternatief zijn. Deze ondersteuning van automatische biedt tactieken stelt kleine bedrijven in staat hun tijd te besteden aan het optimaliseren van andere aspecten van hun activiteiten.

Automatisch bieden is niets nieuw. Echter door voortdurende verbeteringen, zien we ze toch als een van de belangrijke trends in digitale marketing.

Semantisch onderzoek

In de toekomst zal een groot deel van het SEO universum worden gevormd door de manier waarop mensen naar dingen op internet zoeken. En hoewel dit een eenvoudig iets lijkt, hangt het samen met iets ingewikkelds, namelijk: semantiek.

Semantiek is de studie van woorden, hun relaties, context, de achterliggende intentie. Semantisch zoeken zal de manier zijn waarop zoekmachines de enorme verscheidenheid aan beschikbare gegevens zullen gebruiken om te bepalen

Stem assistenten

Dat brengt ons bij het volgende punt: de apparaten voor spraakondersteuning. Google Now, Alexa, Siri – functies die de kern vormen van deze bredere verschuiving naar semantisch zoeken.

Door hun aard zijn stem assistenten ontworpen om spreektaal te interpreteren en erop te reageren. Om deze reden worden ze aangedreven door semantische onderzoeksbronnen.

Personalisatie

Het gebruik van nieuwe tools zal blijven toenemen, tools die een betere personalisatie en aanpassing van content mogelijk zullen maken.

Richt je op de belangen of acties van een potentiële klant met economische, zeer strategische en gepersonaliseerde berichten.