Opeens werd het financiële district van Hong Kong overspoeld door reclames voor de Bitcoin. Onderdeel van de campagne waren tramreclame en billboards en dit was voor zover bekend de grootste Bitcoin campagne ooit, wereldwijd.
Table of Contents
Campagne van Bitcoin Association Hong Kong
De campagne was een initiatief van de Bitcoin Association van Hong Kong met als doelstelling bewustmaking en promotie van de Bitcoin en de achterliggende technologie. De uitingen verschilden van waarschuwingen: Uw Bitcoin is uw verantwoordelijkheid tot klinkklare promotie: Schaars. Deelbaar. Overdraagbaar. Controleerbaar. Fraudebestendig. Bitcoin is beter dan goud.
De Bitcoin Association van Hong Kong hoopt dat deze campagne de gelegenheid creëert om de bespreekbaarheid te vergroten over hoe de bitcoin past in de digitalisering van de wereldeconomie.
Ook Bitcoin reclame op Zwitserse tram
Hong Kong was niet de eerste stad met Bitcoin reclame op een tram. De Zwitserse Bitcoin vereniging heeft al een jaar een Bitcoin tram door de straten van Zürich rijden. We kunnen er van uitgaan dat de campagne succesvol is, anders zou deze niet al een jaar lopen.
Waarom kiest Bitcoin voor reclame op een tram?
Reclame op een tram zal je misschien niet snel verwachten voor een adverteerder als de Hong Kong Bitcoin Association. Een cryptovaluta en dan gebruik maken van buitenreclame in plaats van online reclame, dat is opvallend.
Bereik onder specifieke doelgroep
Deze keus is juist ook heel begrijpelijk, door tramreclame te combineren met billboards in het financiële district hebben zij precies de juiste doelgroep te pakken. Namelijk personen met een bovengemiddeld inkomen die bekend zijn met huidige financiële producten en waar er een grote kans is dat zij ook geïnteresseerd zijn in cryptovaluta als de Bitcoin.
Looptijd tram campagne
Door de looptijd van de campagne van een maand ben je er zeker van zijn dat je je doelgroep meerdere keren bereikt wat ervoor zorgt dat je boodschap beter blijft hangen.
Wat zijn andere voordelen van dit type buitenreclame?
Een groot voordeel is dat zowel passagiers van de tram als passagiers waar de tram langsrijdt je uiting zullen zien, zeker als je een opvallend kleur zoals de Hong Kong Bitcoin Association gebruikt.