Inspiratie: creatieve Griekse buitenreclame

Griekse buitenreclame

Buitenreclame heb je in ieder Europees land, maar één van onze favoriete buitenreclame bedrijven is Politis uit Griekenland. Een mooi bedrijf waar ze creativiteit, duurzaamheid, innovatie en eerlijk ondernemerschap hoog in het vaandel hebben. En dus staat het bedrijf ook garant voor enkele mooie buitenreclame voorbeelden uit het land. En op dat creatieve gedeelte zoomen we graag verder in.

Griekse buitenreclame

Politis is een Griekse buitenreclame met een extreem diepgaande kennis, expertise, liefde en toewijding voor het vak. Daar worden ze door adverteerders goed voor beloont: het bedrijf heeft een leidende positie in de Griekse markt en geweldige out of home campagnes op haar naam staan, zoals ook de onderstaande showreel laat zien.

Creatieve bushokjes

Afgelopen maand creëerde het bedrijf in samenwerking met Eurolife FHH tien creatieve bushaltes in Athene, door een mechanisme te installeren met een alcoholisch handantisepticum. Niet alleen handig voor reizigers die het openbaar vervoer gebruiken, maar voor elke passendere burger van bushok reclame in Athene.

Eindeloze out of home mogelijkheden

Een mooi innovatief idee van Politis dus, dat op een alternatieve manier hoe out of home als advertentiemedium te gebruiken is, en al haar eindeloze mogelijkheden laat zien. De actie had tot doel het bewustzijn over zelfbescherming te vergroten, terwijl het dagelijks leven van de Grieken gemakkelijker werd maakt.

Deze actie is tevens het bewijs dat er in de praktijk geen grenzen zijn aan creativiteit met buitenreclame, en dat de mogelijkheden oneindig zijn. Tijdens deze specifieke actie veranderde buitenreclameborden in een communicatiekanaal tussen een merk en consumenten, en diende het tegelijkertijd maatschappelijk welzijn.

Waarom levert dit goede inspiratie op?

Initiatieven met een achterliggende gedachte zoals het bovengenoemde voorbeeld, blijven onuitwisbaar in de hoofden van de burgers aanwezig. Een belangrijk doel van buitenreclame is uiteraard om herinnerd te worden, en als dit ook nog een positieve herinnering is zal het effect nog sterker zijn.