Kosteneffectieve manier om via TV een enorm publiek te bereiken

tv sponsoring betaalbaar

TV sponsoring, ook wel TV billboarding is een geweldige manier om de kracht van TV te gebruiken om je merk naar een hoger niveau te tillen. Het kan je merk helpen autoriteit te verwerven door samen te werken met een populaire tv-show.

Hoe werkt programma sponsoring?

Sponsoring van tv-programma’s werkt door je merk af te stemmen op een tv-programma. De kwaliteit, populariteit of nieuwigheid van het tv-programma straalt af op jouw merk. Sommige sponsorovereenkomsten werken zo regelmatig én nauw samen dat de kijker de tv en het merk bijna als één begint te zien.

Sponsoring van tv-programma’s kan zo simpel zijn als het sponsoren van een enkel tv-programma. Daarnaast is het mogelijk om een heel programmeer blok te sponsoren.

De kracht van dit type partnerschap kan worden gebruikt om de perceptie van je merk te veranderen.

Hoeveel kost billboarding?

Billboarding kost een stuk minder dan dan traditionele tv-reclame. Sponsoring is dan ook een uitstekende manier voor merken met een iets kleiner budget die toch graag zichtbaar willen zijn op televisie.

Benieuwd naar de exacte kosten voor het sponsoren van een specifiek TV programma? Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via info@onemedia.nl

Sponsoring verandert hoe het publiek je merk ziet. Door je merk af te stemmen op een invloedrijk tv-programma, verandert de publieke perceptie ten opzichte van jouw merk. Het kan geen wonderen verrichten, maar de resultaten kunnen krachtig zijn.

Billboarding, zeker in combinatie met een social media campagne kan het duwtje zijn dat nodig is om direct respons te krijgen. Het gebruik van het bereik van een merkambassadeur of influencers kan ook een manier zijn om kijkers middels tv billboarding tot actie laten overgaan.

Voordelen billboarding

Nog even kort de voordelen op een rij:

  • Door middel van tv sponsoring bouw je een een relatie op tussen kijkers van populaire programma’s en jouw bedrijf, waardoor je merk direct herkenbaarder wordt.
  • Adverteren als sponsor van een show of kanaal creëert een onbewuste associatie van product en programma voor kijkers, wat betekent dat je bedrijf of merk er een is die ze zullen onthouden.
  • Populaire programma’s en zenders hebben hoge kijkcijfers, en tv-sponsoring is een fantastische manier om een ​​hoge dekking van je campagne te garanderen, of je advertenties nu voor, na of tijdens een programma te zien is.
  • Sponsoring voorafgaand aan de show fungeert als een signaal dat mensen laat weten dat hun favoriete show op het punt staat te beginnen, waardoor een positieve associatie ontstaat tussen product en programma voor kijkers.