Laat je bedrijf groeien met social media advertenties

groeien met social media advertenties

Je bedrijf laten groeien met social media advertenties, het klinkt zo simpel. Er zijn echter nogal wat valkuilen. Dat weten wij als social media bureau als geen ander, in dit artikel delen we er enkele met je.

Weet welk platform je doelgroep gebruikt

Doe geen aannames over op welk platform je doelgroep zich bevindt, neem de tijd om dit te onderzoeken. Zo weten we dat de jongere doelgroep (18-24 jaar) slechts een klein deel uitmaakt van alle Facebook gebruikers, de 65+ doelgroep groeit juist hard in aantallen gebruikers. Richt jij je op een oudere doelgroep? Dan kan Facebook het overwegen waard zijn, kies liever voor een ander platform als jij je op een jongere doelgroep richt.

Het laatste dat je wilt doen, is tijd en geld besteden aan het plaatsen van advertenties op een platform waar je doelgroep zich niet bevindt

Stel doelen

Doelen helpen om achteraf te evalueren welke tactieken werken, waardoor het gemakkelijker wordt om je succes op te schalen. Maak doelen specifiek en stel deadlines in waarmee je statistieken kunt controleren en voortgang kunt meten en vervolgens evalueren. Doelen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Merkbekendheid vergroten
  • Betrokkenheid vergroten
  • Websiteverkeer vergroten
  • Leads / sales genereren

Bepaal je budget

Elk bedrijf is anders, je budget is afhankelijk van de grootte van je bedrijf en de doelen die je hebt vastgesteld. Bepaal zo precies mogelijk welk budget je gaat inzetten voor welk doel. Dit is niet altijd mogelijk, maar doe een poging en kijk hoe ver je komt. Bepaal ook hoeveel je maximaal voor een lead wilt betalen, hoeveel je voor een conversie wilt betalen. Zo weet je waar je naartoe werkt.

Creëer kwalitatieve content

Wat verstaan ​​we onder kwaliteit? Onder kwaliteit verstaan we hoogwaardige afbeeldingen en video’s die aansluiten bij je merk en aanslaan bij de doelgroep. Bezuinig liever niet op content, de concurrentie op social media platforms is enorm, je moet er alles aan doen om op te vallen. Als je niet opvalt is namelijk al het budget wat je besteedt aan media weggegooid geld. Video content kan een goede optie zijn:

  • Trekt snel de aandacht
  • Geeft adverteerders inzicht in hoe lang mensen naar de video kijken
  • Facebook en Instagram maken retargeting mogelijk voor mensen die 3 seconden tot 100% van je video hebben bekeken
  • Het is mogelijk vergelijkbare doelgroepen te creëren op basis van videoweergaven voor retargeting

Binnenkort meer tips, stay tuned! Hulp nodig bij het opzetten van social media campagnes? Wij horen graag van je op info@onemedia.nl