LinkedIn is misschien wel een van de meest over het hoofd geziene digitale marketing tools, zeker wanneer je het vergelijkt met Facebook en Instagram.
Toch kan het, als het correct wordt gebruikt, je hele strategie transformeren. In dit artikel delen we enkele LinkedIn tips die jou helpen meer uit LinkedIn te halen.
Table of Contents
Deel je expertise
Deel je expertise via artikelen of videos. Het plaatsen van relevante content op LinkedIn is een slimme manier om jezelf als een thought leader / expert neer te zetten. Artikelen die concepten uitleggen of branche inzichten geven, kunnen helpen bij het genereren van leads en het betrokken houden van bestaande klanten.
Retargeting via LinkedIn
In het verleden heeft LinkedIn een ietwat slechte naam opgebouwd wat betreft hun advertentieplatform. Inmiddels doet het advertentieplatform van LinkedIn niet onder voor advertentieplatforms.
Probeer je doelgroep eens te bereiken met Matched Audiences, een targeting optie waarmee je je eigen data combineert met de professionele data van LinkedIn. Deze functionaliteit is vergelijkbaar met de look-a-like doelgroepen van Facebook en Instagram.
Naast Matched Audiences is het ook de moeite waard om website bezoekers te retargeten via LinkedIn. Retargeting via LinkedIn geeft doorgaans goede resultaten in termen van geschikte leads in de verkooptrechter.
Start een LinkedIn nieuwsbrief
Het starten van een LinkedIn nieuwsbrief is een mooie manier om de zichtbaarheid van je content te vergroten, een abonneebestand op te bouwen en een breder publiek te bereiken. LinkedIn maakt het gemakkelijk om connecties en volgers uit te nodigen om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, waarschijnlijk heb je een dergelijk verzoek zelf al eens gehad van een LinkedIn connectie of bedrijf wat je volgt.
Het voordeel van het starten van een nieuwsbrief via LinkedIn is dat LinkedIn na het publiceren van een nieuwsbrief artikel een push notificatie stuurt naar je abonnees, wat de zichtbaarheid vergroot.
Ga de interactie aan
LinkedIn biedt allerlei interactieve tools zoals polls (peilingen) die het makkelijk maken om de interactie met je doelgroep aan te gaan. Door meningen en voorkeuren te verzamelen via peilingen, krijg je een beter beeld van hoe je volgers denken, wat ze wel of niet leuk vinden. Op basis hiervan kun je bijvoorbeeld product- en service beslissingen nemen.
Plaats regelmatig
Houd je tijdlijn actief. Het regelmatig plaatsen van nieuwe content op je tijdlijn is belangrijk om zichtbaar te blijven voor je volgers. Hier geldt wel, kwaliteit boven kwantiteit.
Benut de kracht van groepen
LinkedIn groepen zijn de ideale manier om je doelgroep te vinden, je doelgroep beter te begrijpen en leads in klanten om te zetten. Voor LinkedIn groepen geldt: wordt liever lid van enkele niche groepen die perfect aansluiten bij wat jij te bieden hebt in plaats van iedere groep die enigszins iets te maken heeft met wat jij doet.