Maak werk van je employer brand

employer brand

Employer branding is een belangrijk element van werving dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar het kan een enorme impact hebben op je bedrijf. Dus wederom gaan we het hebben over jouw arbeidsmarktstrategie.

Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijk voor alle bedrijven, niet alleen voor degenen die getalenteerde werknemers proberen te vinden in de huidige krappe arbeidsmarkt.

Wat is employer branding?

Als je de meest getalenteerde kandidaten wilt aannemen en degenen wilt behouden die al voor je werken, moet je jouw bedrijf positioneren als een prettige werkgever. Simpel gezegd, de kandidaten in jouw doelgroep moeten je bedrijf zien als een plek waar ze graag willen werken.

Om een reputatie als fijne werkgever op te bouwen is het noodzakelijk om bedrijfswaarden, een werkcultuur en persoonlijkheid te ontwikkelen die aansluiten bij het talen waar je naar op zoek bent en het talent wat je wilt behouden. Definieer welke unieke voordelen jij werknemers biedt in ruil voor hun vaardigheden, capaciteiten en ervaring.

Waarom is employer branding belangrijk bij recruitment?

Het creëren van een positief werkgeversmerk is makkelijker gezegd dan gedaan. Het kost tijd om je bedrijf te definiëren en te positioneren als een plek waar de meest getalenteerde kandidaten willen werken.

Win de strijd om talent

Wanneer je rekruteert voor een kleiner bedrijf, is de concurrentie voor getalenteerde kandidaten bijzonder hevig. Door een sterk werkgeversmerk op te bouwen, is het mogelijk om de beste kandidaten aan te trekken.

Behoud je werknemers

Een sterk werkgeversmerk verhoogt de productiviteit van medewerkers en geeft hen een trots en gelukkig gevoel. Dit zullen zij uitdragen en mogelijk leidt dat er toe dat familie en vrienden ook bij jou solliciteren. Of ze schrijven positieve reviews die anderen inspireren om te solliciteren.

Zijn er quick wins?

Houd beoordelingen over je bedrijf in de gaten op alle beoordelingsplatforms voor werkgevers. Op sites zoals Glassdoor en Indeed delen werknemers reviews over hun werkgevers. Claim je bedrijfsprofielen op deze platforms zodat je op alle reviews kunt reageren.

Reageer op alle beoordelingen, zowel negatief als positief om mensen te laten zien dat je een werkgever bent die luistert. Reageer op positieve punten – en deel ze. Reageer op negatieve punten en werk om eventuele problemen waar mogelijk op te lossen. Als je iets negatiefs tegenkomt, zoals een ontevreden ex-werknemer die een deel van je employer branding-werk zou kunnen doen ontsporen, zoek dan een manier om problemen snel en offline op te lossen.

Maak gebruik van LinkedIn

LinkedIn is de plek waar werkzoekenden naartoe gaan – om een ​​baan te zoeken of deze te bekijken nadat ze over een vacature hebben gehoord – zorg ervoor dat je bedrijfspagina aantrekkelijk, up-to-date is en boeiende inhoud bevat.

En onderzoek hoe je intern communiceert. Is het boeiend en motiverend voor huidige medewerkers? Vraag hen wat ze willen, wat hen aantrok en waardoor ze blijven. Gebruik dit inzicht om je werkgeversmerk verder uit te bouwen en te verbeteren.