Makkelijke en betaalbare film ideeën

makkelijke betaalbare film ideeen

Het creëren van video content om je merk een boost te geven, is een must voor elk bedrijf, stichting of organisatie. In dit artikel bespreken we diverse type video’s, zo krijg je een idee welke type video bij jouw bedrijf zou kunnen passen. Uiteraard kunnen wij je hier ook over adviseren. Neem dan contact met ons op.

Lees ook: promotiefilm laten maken kosten.

Bedrijven die video gebruiken trekken ruim 40% meer bezoekers naar hun website dan bedrijven die dat niet doen. Bedrijven die video gebruiken, laten hun omzet op jaarbasis bijna 50% sneller groeien dan bedrijven die dat niet doen. De overgrote meerderheid van consumenten leert liever over een product of dienst door een video te bekijken dan door te lezen. Las but not least, het kijken van video’s leidt tot aankopen.

Video marketing ideeën

Aan de ene kant kunnen alle mogelijkheden omtrent video leiden tot keuzestress, aan de andere kant geven bedrijven ook aan dat ze geen inspiratie hebben voor een nieuwe video.

Daarom hier een aantal makkelijke en betaalbare video ideeën.

Product demonstratie video

Product demonstratie video’s zijn een van de makkelijkste manieren van videomarketing. Laat je product zien, schenk extra aandacht aan bijzondere features en praat eventueel met klanten over de manier waarop zij je product gebruiken.

Dit type video is uitermate geschikt voor pre roll en social media advertenties.

Bedankt video

Een leuke manier om van een klant een loyale klant te maken is door het sturen van een (ludieke) bedankt video. Veel bedrijven hebben het nog altijd erg druk met de acquisitie van nieuwe klanten waardoor bestaande klanten soms vergeten worden. Zonde, want we weten allemaal dat het een stuk kostbaarder is om een nieuwe klant te werven dan een bestaande klant te houden.

Video in plaats van blog artikel

Als je een blog artikel hebt die goed heeft gepresteerd, overweeg dan om de inhoud van het blog artikel te gebruiken als basis voor een video. Je weet dat het onderwerp aanspreekt, door de content ook op een andere manier aan te bieden ben je in staat een andere doelgroep te bereiken die video prefereert boven tekst.

Kijkje achter de schermen

Consumenten zijn van nature nieuwsgierig, ze willen niets liever dan een kijkje achter de schermen. Niet te gescript, gewoon hoe het er dagelijks aan toe gaat. Laat een medewerker filmen en presenteren om het persoonlijk te houden. Zorg er wel voor dat je iets laat zien wat voor je doelgroep interessant is en waarde toevoegt.