Snelwegreclame is in Nederland behoorlijk versnipperd. Zo zijn er kleine exploitanten die zelf een reclamemast uitbaten, regionale buitenreclame exploitanten met meerdere billboards en natuurlijk de landelijk opererende exploitanten zoals Hillenaar, die nu een mooie slag heeft geslagen aan de A16 bij Zwijndrecht.
Table of Contents
Digitaal megascherm aan de A16
De locatie bij Zwijndrecht zal veel filerijders bekend in de oren klinken, want het staat er nogal eens vast. Niet prettig, maar wel een effectieve locatie voor snelwegreclame natuurlijk. De A16 is zelfs één van de drukste snelwegen in Nederland, en Hillenaar heeft er vanaf 1 mei een groot digitaal ‘megascherm’ beschikbaar.
Snelwegreclame A16
Wat deze snelwegreclame aan de A16 extra interessant maakt is dat het scherm op minder dan 45 meter van de snelweg zelf staat, waardoor het niet te missen is en maximaal impact zal maken.
Goede locaties belangrijker dan veel locaties
Grote buitenreclame exploitanten kijken altijd kritisch naar relevante uitbreiding en meerwaarde voor de adverteerders, waarbij kwaliteit van de locaties gaat boven kwantiteit om zoveel mogelijk random reclamemasten te hebben. De nieuwe A16 reclamemast past zeker in het kwalitatieve plaatje.
Maandelijks nieuwe digitale reclamemasten
Uiteraard is er ook gemeten hoeveel weggebruikers deze locatie passeren: 60.000 verkeersdeelnemers. Hierdoor is het voor veel van onze adverteerders een interessante locatie om snel een megabereik op te bouwen. Sowieso is Hillenaar flink aan het investeren in snelwegreclame, want iedere maand komen er nieuwe digitale reclamemasten bij.
Voordelen digitale buitenreclame
Dat bijna alle locaties van Hillenaar tegenwoordig digitaal zijn, vergroot uiteraard hun flexibiliteit. Zo kunnen adverteerders veel creatiever hun buitenreclames inzetten, door bijvoorbeeld de uiting aan te passen aan het tijdstip. Zo kan er tijdens de spits heel snel worden gewisseld van boodschap.