NRC wil een echte autoriteit gaan worden op het gebied van audio en podcasting, en NRC Media dit serieus neemt blijkt wel uit het feit dat men in het afgelopen jaar enkele forse investeringen gedaan op dit gebied. Zo nam NRC in 2020 bijvoorbeeld radiozender Sublime FM over.
Jouw merk boosten bij een interessante NRC doelgroep?
Ga dan naar onze pagina Adverteren NRC.
Table of Contents
NRC Vandaag zeer populair
De uitgever is ook al een tijdje met succes aan het investeren op het gebied van podcasts. Zo zijn de podcasts van NRC inmiddels al meer dan 2 miljoen gedownload en is NRC Vandaag zelfs één van de best beluisterde Nederlandstalige podcasts.
Commerciële NRC podcasts
Het smaakt kennelijk allemaal naar meer want NRC geeft aan dat zij de eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. Ook wil men meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren online. Met de aankoop van Sublime zet de uitgever deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie binnen te halen.
Nieuw NRC logo
Ook op het gebied van merkidentiteit haalde NRC Handelsblad in 2021 de bezem door haar portfolio. Zo treedt men sinds april 2021 met één merknaam, namelijk NRC, naar buiten. Ook heeft men tegelijkertijd het logo veranderd om de eenheid binnen de uitgeverij te benadrukken.
NRC doelgroep
Dat NRC investeert in podcasts is slim. Zo kan men haar bezige doelgroep nog beter bereiken, denk alleen al tijdens het forenzen of sporten wanneer je geen krant kunt lezen maar wél beluisteren. Ook is het met podcasts mogelijk je publiek veel nauwer betrekken bij de verhalen. Dat podcasts ook een iets jonger publiek bereiken is natuurlijk voor een uitgever ook mooi meegenomen.
Sublime FM
Door Sublime over te nemen slaat NRC twee vliegen in één klap. Zo heeft men nu de volledige studiomogelijkheden in huis om bijvoorbeeld branded content voor bedrijven te maken in podcastvorm. Daarnaast kunnen deze podcasts middels adverteren Sublime FM weer gepromoot worden op een radiostation dat al grote overeenkomsten heeft met de NRC, qua doelgroep.
Audiohuis voor branded content
Het nieuwe productiehuis van NRC Media heeft de naam Audiohuis gekregen. Dit moet de plek worden waar adverteerders en mediabureaus voor hun branded content ideeën kunnen aankloppen. Dankzij alle nieuwe audiomogelijkheden heeft de uitgever veel interessante mogelijkheden voor gesproken advertenties (audio prerolls), waar One Media je graag vrijblijvend meer over vertelt.