One Media, het bureau voor jou online marketing Rotterdam. Wij hebben alle expertise in huis die nodig is om jouw doelstellinge te behalen. Beloofd!
Table of Contents
Wat is een online / digital marketing bureau?
Een online marketing bureau zorgt voor de digitale marketing behoeften van bedrijven. Van het beheren van sociale media accounts en het maken van Facebook advertenties tot het uitvoeren van een geavanceerde e-mailmarketing automation strategie of Google Ads campagne tot het schrijven van maandelijkse blogs.
Online marketing Rotterdam: onze diensten
Sommige online marketing bureaus zijn gespecialiseerd in één gebied terwijl anderen juist een breed scala aan diensten aanbieden. Wij bieden een grote diversiteit aan services aan, hieronder een overzicht.
Google Ads (SEA)
Google Ads, ook wel bekend als Search Engine Advertising (SEA) verwijst naar zoekmachinemarketing. Door middel van zoekadvertenties vergroot je de vindbaarheid van je website wanneer iemand een voor jou relevant zoekwoord.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Search Engine Optimization (SEO), in het Nederlands zoekmachine optimalisatie refereert naar optimaliseren van een website om een goede organische zoekpositie te krijgen in zoekmachines zoals Google. Dit betreft zowel on-page als off-page SEO.
Social advertising
Zoals de naam al zegt, social advertising is het adverteren op social platforms. Van Facebook en Instagram tot LinkedIn, Twitter, Clubhouse en TikTok. Alles is mogelijk maar niet voor iedere doelgroep relevant.
Display advertising
Display advertising is het tonen van banners op websites die niet je eigen website zijn. Dit kunnen grote nieuws websites zijn als nu.nl en telegraaf.nl, maar ook op minder bekende blog websites zijn tegenwoordig vaak banners te zien. Wanneer men het over display advertising heeft hoor je vaak de termen advertiser en publisher vallen. De advertiser is degene die adverteert, de publisher is degene die de banner advertentie toont.
Via het display netwerk kan een enorm bereik gegenereerd worden. Cijfers van het CBS uit 2018 laten zien dat 96,5% van de Nederlanders van 12 jaar een ouder gebruik maken van het internet, waarvan 86% op dagelijkse basis.
Native advertising
Simpel gezegd is native advertising betaalde content. Dit kunnen zijn artikelen, infographics, video’s en alle andere typen content.
Een belangrijk aspect van native advertising is dat de inhoud moet aansluiten bij de redactionele stijl en toon van de publicatie of site, ook moet het het soort informatie bieden dat het publiek van de publicatie doorgaans verwacht. Als je het echt goed doet zou je als bezoeker geen verschil moeten zien tussen een redactioneel artikel en een native advertentie.
Native advertising heeft dus dezelfde look, feel en functie van het mediaformaat waarin ze verschijnen.
Native advertenties worden vaak gevonden in feeds van sociale media of als aanbevolen inhoud op een webpagina en is zeer geschikt als je een verhaal te vertellen hebt, het wordt bijvoorbeeld vaak ingezet door goede doelen en uitgeverijen.
(Google) Analytics
Voordat je begint met campagne activiteiten is het van belang dat je je resultaten kunt meten. De meeste van onze klanten doen dat via Google Analytics. Je wilt natuurlijk weten hoeveel extra bezoekers een campagne heeft opgeleverd, maar veel belangrijker is het misschien wel om te weten of een campagne tot extra aanvragen / aankopen heeft geleid. Inmiddels hebben de meeste bedrijven dit ingeregeld maar toch checken we graag even van te voren of er conversiedoelen en/of conversie gebeurtenissen zijn ingeregeld.
Conversieoptimalisatie (CRO)
Conversieratio optimalisatie of CRO is het verhogen van je conversieratio. Heb jij heel veel website bezoekers maar is het percentage bezoekers dat de specifieke actie die je zou willen dat ze ondernemen klein? Of dat nu het doen van een aankoop, het abonneren op een nieuwsbrief, het downloaden van een PDF of het bekijken van een video is. Dan is het wellicht verstandig aandacht te besteden aan CRO.
CRO wordt vaak gebruikt om kleine, stapsgewijze verbeteringen aan te brengen om de hele customer journey soepel te laten verlopen. Hoe beter geoptimaliseerd, hoe hoger je conversieratio. Ook hier kunnen wij je bij helpen! We hebben een plank vol best practices.
E-mail marketing automation
E-mail marketing automation is het gebruik van vooraf gedefinieerde regels om e-mailberichten te versturen en deze berichten te personaliseren op basis van specifieke acties die klanten wel of niet ondernemen. Email marketing automation flows kan je zo simpel en uitgebreid zijn als je zelf wilt:
- Het versturen van een welkomstmail wanneer iemand zich heeft geabonneerd op je nieuwsbrief.
- Het versturen van een bedank e-mail naar aanleiding van een aankoop.
- Het versturen van een reminder op het moment dat iemand een product heeft toegevoegd aan zijn / haar winkelmandje en vervolgens niet is overgegaan tot een aankoop.
E-mail automatisering automatiseert repetitieve taken. Hierboven staan enkele simpele voorbeelden maar uiteraard bouwen wij ook flows die een lead of klant doorloopt over de looptijd van een jaar al dan niet langer.
One Media, de expert in online marketing Rotterdam
Wil jij meer informatie van One Media, het online marketing Rotterdam? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Stuur een bericht naar info@onemedia.nl of bel ons direct op 020 210 1770.