Online marketing bureau Rotterdam

online marketing bureau rotterdam
one-media-olivier

Op zoek naar een online marketing bureau Rotterdam?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

One Media is een full service online marketing bureau Rotterdam wat betekent dat wij expertise hebben op nagenoeg elk gebied van online / digital marketing. Ben jij toevallig net op zoek naar iets waarvan wij denken dat een ander bureau dat beter kan, dan zijn we daar ook eerlijk in. Uiteindelijk hebben we allebei baat bij het beste resultaat.

Wat is een online / digital marketing bureau?

Een online marketing bureau zorgt voor de digitale marketing behoeften van bedrijven. Van het beheren van sociale media accounts en het maken van Facebook advertenties tot het uitvoeren van een geavanceerde e-mailmarketing automation strategie of Google Ads campagne tot het schrijven van maandelijkse blogs.

Diensten online marketing bureau Rotterdam

Sommige online marketing bureaus zijn gespecialiseerd in één gebied terwijl anderen juist een breed scala aan diensten aanbieden. Wij bieden een grote diversiteit aan services aan, hieronder een overzicht.

Google Ads (SEA)

Google Ads, ook wel bekend als Search Engine Advertising (SEA) verwijst naar zoekmachinemarketing. Door middel van zoekadvertenties vergroot je de vindbaarheid van je website wanneer iemand een voor jou relevant zoekwoord.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Search Engine Optimization (SEO), in het Nederlands zoekmachine optimalisatie refereert naar optimaliseren van een website om een goede organische zoekpositie te krijgen in zoekmachines zoals Google. Dit betreft zowel on-page als off-page SEO.

Social advertising

Zoals de naam al zegt, social advertising is het adverteren op social platforms. Van Facebook en Instagram tot LinkedIn, Twitter, Clubhouse en TikTok. Alles is mogelijk maar niet voor iedere doelgroep relevant.

Display advertising

Display advertising is het tonen van banners op websites die niet je eigen website zijn. Dit kunnen grote nieuws websites zijn als nu.nl en telegraaf.nl, maar ook op minder bekende blog websites zijn tegenwoordig vaak banners te zien. Wanneer men het over display advertising heeft hoor je vaak de termen advertiser en publisher vallen. De advertiser is degene die adverteert, de publisher is degene die de banner advertentie toont.

Via het display netwerk kan een enorm bereik gegenereerd worden. Cijfers van het CBS uit 2018 laten zien dat 96,5% van de Nederlanders van 12 jaar een ouder gebruik maken van het internet, waarvan 86% op dagelijkse basis.

Native advertising

Simpel gezegd is native advertising betaalde content. Dit kunnen zijn artikelen, infographics, video’s en alle andere typen content.

Een belangrijk aspect van native advertising is dat de inhoud moet aansluiten bij de redactionele stijl en toon van de publicatie of site, ook moet het het soort informatie bieden dat het publiek van de publicatie doorgaans verwacht. Als je het echt goed doet zou je als bezoeker geen verschil moeten zien tussen een redactioneel artikel en een native advertentie.

Native advertising heeft dus dezelfde look, feel en functie van het mediaformaat waarin ze verschijnen.

Native advertenties worden vaak gevonden in feeds van sociale media of als aanbevolen inhoud op een webpagina en is zeer geschikt als je een verhaal te vertellen hebt, het wordt bijvoorbeeld vaak ingezet door goede doelen en uitgeverijen.

(Google) Analytics

Voordat je begint met campagne activiteiten is het van belang dat je je resultaten kunt meten. De meeste van onze klanten doen dat via Google Analytics. Je wilt natuurlijk weten hoeveel extra bezoekers een campagne heeft opgeleverd, maar veel belangrijker is het misschien wel om te weten of een campagne tot extra aanvragen / aankopen heeft geleid. Inmiddels hebben de meeste bedrijven dit ingeregeld maar toch checken we graag even van te voren of er conversiedoelen en/of conversie gebeurtenissen zijn ingeregeld.

Conversieoptimalisatie (CRO)

Conversieratio optimalisatie of CRO is het verhogen van je conversieratio. Heb jij heel veel website bezoekers maar is het percentage bezoekers dat de specifieke actie die je zou willen dat ze ondernemen klein? Of dat nu het doen van een aankoop, het abonneren op een nieuwsbrief, het downloaden van een PDF of het bekijken van een video is. Dan is het wellicht verstandig aandacht te besteden aan CRO.

CRO wordt vaak gebruikt om kleine, stapsgewijze verbeteringen aan te brengen om de hele customer journey soepel te laten verlopen. Hoe beter geoptimaliseerd, hoe hoger je conversieratio. Ook hier kunnen wij je bij helpen! We hebben een plank vol best practices.

E-mail marketing automation

E-mail marketing automation is het gebruik van vooraf gedefinieerde regels om e-mailberichten te versturen en deze berichten te personaliseren op basis van specifieke acties die klanten wel of niet ondernemen. Email marketing automation flows kan je zo simpel en uitgebreid zijn als je zelf wilt:

  • Het versturen van een welkomstmail wanneer iemand zich heeft geabonneerd op je nieuwsbrief.
  • Het versturen van een bedank e-mail naar aanleiding van een aankoop.
  • Het versturen van een reminder op het moment dat iemand een product heeft toegevoegd aan zijn / haar winkelmandje en vervolgens niet is overgegaan tot een aankoop.

internetbureau rotterdam

E-mail automatisering automatiseert repetitieve taken. Hierboven staan enkele simpele voorbeelden maar uiteraard bouwen wij ook flows die een lead of klant doorloopt over de looptijd van een jaar al dan niet langer.

One Media, het full service online marketing bureau Rotterdam

Ben jij op zoek naar een online marketing bureau om je te helpen bij je inspanningen op het gebied van online marketing? Wij helpen je graag om het meest uit je budget te halen.

Naast bovenstaande meer bekendere diensten leveren wij ook diensten als: doelgroep scan, content creatie (bijv. het schrijven van een blogs en nieuwsbrieven), webdesign en webdevelopment (drupal en wordpress) en growth hacking.

+ Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een digital marketing bureau, een communicatiebureau, een internetmarketing bureau, een internetbureau Rotterdam een marketing bureau of een gewoon bureau?

– Bij One Media begrijpen wij dat dit een veelgestelde vraag is, eerlijk is eerlijk het is ook best wel verwarrend. Helaas kunnen ook wij hier geen eenduidige antwoord op geven. Er is veel overlap en er zijn veel grijze gebieden. Het ene digital marketing bureau is het andere niet. Daarom is het altijd goed om voordat je je zoektocht start eerst te bedenken naar welke diensten / services je op zoek bent en vervolgens te kijken wel bureau hierbij aansluit. Ongeacht of zij zichzelf bijv. een digital marketing bureau of internetmarketing bureau noemen.

+ Is het mogelijk om via Google Ads (SEA) of zoekmachine optimalisatie (SEO) nummer 1 te worden in Google?

– Het is mogelijk maar wij en geen enkel ander bureau kan garanderen dat je ook daadwerkelijk nummer 1 wordt. Dit heeft namelijk met een heleboel factoren te maken. Bij Google Ads is bijvoorbeeld niet alleen de hoogte van je bod van belang, ook zaken als verwachte klikfrequentie (CTR), advertentierelevantie en ervaring op landingspagina zijn van belang. Om organisch hoog te ranken in Google zijn nog veel meer factoren van belang, zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet iets wat je er zomaar even bij doet. Het is een kwestie van een lange adem en continue optimaliseren van zowel content (on-page) als core web vitals, als off-page.

+ Is het voordeliger om een content marketeer aan te nemen of alles uit te besteden bij een bureau?

Het ontwikkelen van content doen sales en marketing afdelingen er vaak bij. Tot het niet meer gaat omdat het teveel wordt of tot het moment dat een bedrijf zich realiseert dat content optimalisatie voor een zoekmachine (SEO) positief kan bijdragen aan het bedrijfsresultaat. Of het voor jou voordeliger is om het een of het ander te doen hangt af van je wensen. Neem contact met ons op en we bespreken het onder het genot van een kop koffie.