Op LinkedIn adverteren? Enkele tips

linkedin tips

Adverteren op LinkedIn kan zeer krachtig zijn om een ​​zeer gesegmenteerde doelgroep te bereiken die voldoet aan unieke professionele criteria. Het kan echter een uitdaging zijn als je de ins en outs van het platform niet kent of weinig ervaring hebt met LinkedIn advertenties.

LinkedIn adverteren tips

Vandaag een aantal tips die jij direct kunt toepassen, of – als je het liever uitbesteed – die wij direct voor jou kunnen toepassen.

Richt je op een specifieke doelgroep

Veel adverteerders hebben de neiging om de omvang van hun publiek te overschatten. Zorg ervoor dat je een doelgroep target waarvan je zeker weet dat jouw advertentie relevant is. Niet alleen zal dit een positieve invloed hebben op je resultaten, ook is het makkelijker om achteraf goede conclusies te trekken over wat wel en niet werkte.

Verdeel je budget over verschillende campagnes

Als je een wat groter budget hebt dan raden wij aan om je budget te verdelen over wat kleinere campagnes. Zo kun je kleinere doelgroepen A/B testen om te zien welke het beste werkt voor jouw doelen.

Als uw budget bijvoorbeeld € 6.000 is, verdeel ik het liever over 3 verschillende campagnes met een grootte van 100k-300k in plaats van één campagne met een grootte van +500k.

De belangrijkste reden hiervoor is dat je hierdoor meer precieze en gesegmenteerde gegevens kunt verzamelen om je prestaties te analyseren. Als je een enorme campagne met meerdere criteria lanceert, is het lastiger om achteraf te analyseren wat werkte (of niet).

Test verschillende landen of locaties afzonderlijk

Als je budget het toelaat, probeer dan landen afzonderlijk te testen in hun eigen campagnes. Op dezelfde manier als we eerder zagen, maakt het selecteren van meerdere landen tegelijk het moeilijk om te weten welk land het beste heeft geconverteerd. LinkedIn geeft je slechts enkele gegevens over campagne prestaties per land, wat betekent dat je mogelijk geld verspilt zonder het te weten.

Let op het segmentatie criteria bedrijfsgrootte

Let bij het kiezen van je doelgroep op het criteria bedrijfsgrootte. Vaak zal je publiek groter worden als je de optie ‘myself only’ niet uitsluit.

Dit gebeurt omdat het criterium bedrijfsgrootte een match maakt met het aantal medewerkers dat op LinkedIn Bedrijfspagina’s verschijnt. Myself Only betekent dat LinkedIn je advertenties laat zien aan bedrijven die maar uit één persoon bestaan, vaak freelancers die een bedrijfspagina voor zichzelf hebben gemaakt. In veel gevallen zal dit niet passen bij de doelen en behoeften van een B2B-bedrijf omdat het geen echt bedrijf is.