Afgelopen weekend waren er in Oost-Nederland twee vliegtuigen met spandoek te zien met onder andere tekst ‘Vrijheid voor een prikkie?’. Het was een actie van een Twentse ondernemer die het niet eens is met de coronapas. De luchtreclame viel samen met de online presentatie van oud-CDA’er Mona Keijzer die op hetzelfde moment een petitie lanceerde voor afschaffing van de pas.
Table of Contents
‘Tijd om verplichte vinkjes afschaffen’
Volgens Jurgen Keizers wordt het tijd om de verplichte vinkjes af te schaffen, omdat de ondernemer vindt dat de noodzaak ervan is verdwenen. Volgens Keizers heeft iedereen die de prik en booster wilde ruim de tijd gekregen deze te halen, en het is volgens hem nu niet meer de taak van de overheid om iedereen maar van alles via de coronapas te verplichten.
Vliegtuigen met banner huren
De Twentse ondernemer betoogd dat de prik niet tegen een besmetting van de omikron variant helpt en daarom ging hij een vliegtuig met banner huren om mensen bewust te maken van de vrije keuzes die zij hebben. Keizers: “Wil je jouw vrijheid voor een prikkie, of gaan we weer nuchter nadenken? Ik hoop dat mijn luchtreclame doorsijpelt naar de rest van Nederland en uiteraard naar politiek Den Haag.”
Ondernemer kocht al eerder luchtreklame in
Voor de heer Keizers is het niet de eerste keer dat hij luchtreclame gebruikt om zijn mening kracht bij te zetten. Zo huurde hij op 17 januari ook twee reclamevliegtuigjes in om winkeliers een hart onder de riem te steken. Zijn motto was toen: ‘Koop lokaal’. Volgens de ondernemer werd die luchtreklame tekst goed ontvangen en veel winkeliers hielden er een positief gevoel aan over.
Easy Drain
Keizers bedacht samen met zijn broer de douchegoot Easy Drain welke wereldwijd (in meer dan 40 landen) zeer goed werd verkocht. Uiteindelijk verkochten de broers het bedrijf voor 75% aan de grote badkamer producent Hans Grohe om zo de groei te kunnen versnellen.