Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en de Kerstdagen komen er weer aan. Drukke tijden wat media betreft, tijden waarin we een toenemende interesse zien in tram reclame.
Tramreclame lijkt een van de duurdere varianten van out-of-home reclame, maar kijkend naar de effectiviteit valt dat alles mee. De return-on-investment maakt tramreclame voor veel bedrijven interessant, zeker in het laatste kwartaal van het jaar.
In het laatste kwartaal doen Nederlanders namelijk massaal inkopen voor Sinterklaas en Kerst, en ook op Black Friday en Cyber Monday wordt er flink uitgegeven.
Table of Contents
Effectieve marketingstrategie
Een aanzienlijk deel van de Nederlanders gaat met het openbaar vervoer naar het werk, ook wordt het openbaar vervoer veelvuldig gebruikt om in vrije tijd van A naar B te komen. Dit maakt buitenreclame, waar tramreclame onder geschaard kan worden, een van de meest effectieve marketingstrategieën.
Frequentie
Door middel van tramreclame is het mogelijk om in korte tijd grote aantallen mensen te bereiken. Dat niet alleen, met slechts twee weken tramreclame heb je de kans je doelgroep tientallen keren te bereiken. En we weten allemaal: herhaling is de kracht van reclame.
Geografische selectiviteit
Tramreclame biedt de mogelijkheid om een zeer select segment van de bevolking te bereiken. Door het selecteren van de juiste tram heb jij de mogelijkheden mensen te bereiken met specifieke etnische achtergronden, demografische kenmerken, enzovoort.
Richt jij je op een zakelijke doelgroep? Dan is het wellicht een idee om de tram te kiezen die zakenlui voorziet in woon-werkverkeer. Richt jij je op studenten? Dan kies je de tram die studenten naar de hogeschool of universiteit brengt.
Vanzelfsprekend adviseren wij je daar graag in.
Grote mate van effectiviteit
Naast het enorme bereik wat ik korte tijd te behalen is, is vervoersreclame ook nog eens hartstikke effectief. Diverse onderzoeken tonen aan dat mensen zich advertenties een halfuur later nog steeds herinneren, vergelijk dit maar eens met online advertenties.
Creatieve mogelijkheden
Tramreclame biedt ruimte aan creativiteit, iets waar meer en meer gebruik van wordt gemaakt. Als je een tram ziet rijden met kleurrijke advertenties is de kans groot dat je er aandacht aa besteed, het valt op in het straatbeeld.
Kortom, tram reclame is zeker het overwegen waard.