Stimuleer B2B verkoop met een promotiefilm

stimuleer b2b verkoop met een promotiefilm

Promotievideo’s bieden B2B bedrijven een kans om kwalitatieve leads te werven. Vele B2B bedrijven gingen je voor en hebben een promotiefilm laten maken. Met als doel het stimuleren van de verkoop, het opleiden van kopers over de unieke kenmerken van producten en diensten en het verhogen van vertrouwen in het bedrijf.

Een veelgehoorde stelling van B2B bedrijven is dat verkopen enkel voortkomen uit door traditionele mond-tot-mond reclame. In tegenstelling tot B2C bedrijven denken zij om verschillende redenen dat het digitale kanaal niet past binnen hun ‘verkoopmodel’.

Wij zijn de laatste die beweert dat persoonlijke relaties er niet toe doen, maar ook de eerste die beweert dat digitale kanalen wel degelijk een belangrijke factor zijn bij het converteren van gekwalificeerde leads voor B2B bedrijven.

Persoonlijke connectie

Onze ervaring is dat een promotiefilm op je website veel beter in staat is om bezoekers te converteren naar lead dan bijvoorbeeld een PDF download of simpel blogbericht. Het geeft potentiële klanten de kans om je bedrijf, fabriek, werknemers en processen te leren kennen. Een afbeelding zegt meer dan 1.000 woorden, een video.. Vul zelf maar in, video’s zijn veel beter in staat persoonlijke connecties te bouwen dan statische content.

Promotievideo’s zorgt voor kwalitatieve leads

B2B video geeft je bedrijf de mogelijkheid om bezoekers sneller te converteren naar leads en ze ook al eerder in het verkoopproces te onderwijzen. Verder betekent de productie van promotionele video’s op je website of social kanalen dat kopers informatie tot zich kunnen nemen wanneer ze maar willen.

Bezoekers van B2B website blijven gemiddelde twee minuten langer op de website wanneer er videomateriaal beschikbaar is in vergelijk met wanneer dat niet het geval is. In deze twee minuten heb jij de kans je bezoekers om te toveren tot leads. Je wint vertrouwen en biedt de potentiële koper de informatie die zij nodig hebben om de volgende stap in de sales funnel te zetten.

Extra voordelen B2B video

Een van de grootste extra voordelen is dat het je kopers een kijkje in de keuken kunt bieden ongeacht de geografische locatie waar zij zich bevinden. Hierdoor kunnen kopers een beeld krijgen van de kwaliteit van je product, de apparatuur die je gebruikt en je manier van werken.

Overweeg jij een promotievideo te laten maken?

Als je overweegt een B2B videoproductie te laten maken, neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op.

  • Om een en ander vast iets concreter te maken zijn hieronder een aantal vragen die je met het team kunt bespreken:
  • Welke aspecten van het proces, die geen handelsgeheimen zijn, zullen je onderscheiden van de concurrentie?
  • Welke aspecten van je product zijn innovatief?
  • Zijn er toepassingen van je producten die mensen niet kennen?
  • Wat is gemakkelijk persoonlijk uit te leggen, maar niet op papier?
  • Wat zijn veelgestelde vragen van potentiële kopers?
  • Is er een bepaalde branche of sector waarin je marktleider wilt worden?