Radio 10 is als één van de grootste radiozenders steevast in de top-3 van de nationale luistercijfers te vinden met een marktaandeel tussen de 10,5% à 11%. Mede dankzij de Top 4000 scoort Radio 10 met de grootste hits aller tijden regelmatig een record marktaandeel in de doelgroep 10+.
Wil je voordelig en snel reclame maken op Radio 10?
Lees dan de pagina Adverteren Radio 10.
Table of Contents
Marktaandeel in de doelgroep van Radio 10
De belangrijkste doelgroep van Radio 10 is de kerndoelgroep 30 tot 59 jarigen. Hier weet het station een marktaandeel te realiseren van méér dan 13%. In de doelgroepen 10+, 20-49 jaar én 30-59 jaar is Radio 10 al enkele jaren de grootste groeier in de radiomarkt. Radio 10 bereikt iets meer dan 2 miljoen luisteraars per maand, wat het hoogste bereik is in 20 jaar tijd.
Wat is de Top 4000?
De Top 4000 is een lijst waarin luisteraars niet alleen de grootste popklassiekers hoort, maar ook alle andere liedjes die in de afgelopen 60 jaar in de hitlijsten hebben gestaan. Uit onderzoek van RadioCall blijkt zelfs dat Nederlanders de Top 4000 de meest verrassende hitlijst van ons land vinden.
Hoe populair is de Radio 10 middagshow?
De Radio 10 middagshow ‘Somertijd’ is ontzettend populair, met een marktaandeel van meer dan 15% tussen 16.00 en 19.00 uur is het team van Rob van Someren zelfs de meest beluisterde middagshow van Nederland bij luisteraars tussen de 30 en 59 jaar. De show zit boordevol hilarische moppen, limericks en een zeer komische blik op het laatste nieuws.
Wie doet de ochtendshow op Radio 10?
Gerard Ekdom is sinds september 2018 te horen in de ochtend op Radio 10, en deze geliefde radiomaker weet ook al mooie cijfers voor Radio 10 neer te zetten, zeker in de doelgroep. Gerard Ekdom is een unieke radiomaker die met zijn creativiteit, energie en indrukwekkende muziekkennis iedere dag weer een bijzondere ochtendshow weet te maken. In 2021 werd bekend dat Ekdom voor drie jaar heeft bijgetekend, waardoor hij tot minstens 2023 te horen blijft op Radio 10.