Video’s zijn hard op weg de plek van statische content in te nemen en er is geen beter moment om video’s in te zetten om meer volgers, publiek, inkomsten of betrokkenheid te genereren.
Wil jij een promotiefilm maken? Het kan lastig zijn om de belangrijkste elementen van een succesvolle video te identificeren. En hoewel er geen one size fits all formule is om boeiende en virale promotiefilms te maken, zijn er toch een paar basisregels die je kunt gebruiken. Zo vergroot je de kans op succes. Hieronder beschrijven we vijf essentiële kwaliteiten die elke conversie gerichte promotie video heeft.
Table of Contents
Kom snel tot de kern
In sommige films is het inderdaad een goed idee om spanning op te bouwen en pas aan het einde tot de kern te komen. Bij een promotievideo niet. Lever de kern van je video in de eerste tien seconden en voeg vervolgens meer informatie toe die je wilt delen. Ga hiermee door in de rest van je video en zorg ervoor dat je het punt op geen enkel moment verslapt. Of je video nu twee of twintig minuten duurt, je moet altijd de aandacht en opwinding van de kijker vasthouden om ervoor te zorgen dat de betrokkenheid niet daalt.
Vertel een verhaal
Zelfs bij een promotievideo is het van belang om een verhaal te vertellen. Dit helpt je om op emotioneel niveau contact te maken met je publiek en zo een aankoopbeslissing te beïnvloeden. Mensen nemen beslissingen grotendeels vanuit een emotioneel overwegingen. Voeg afbeeldingen toe die emotie oproepen. Gebruik tekst op het scherm om de gaten in de video op te vullen en samen te voegen. Wanneer je jouw publiek iets over je merk, product of missie kunt laten voelen, heb je een grotere kans om een conversie te realiseren.
Voeg een unieke waardepropositie toe zonder falen
Met een promotievideo kan je jezelf onderscheiden als het anders is dan concurrenten. Het opnemen van een zogenoemde Unique Value Proposition (USP) is van cruciaal belang. Benoem het belangrijkste voordeel van het gebruik van je product of service, dat wat je uniek maakt. Of zorg ervoor dat je opvalt door een komisch, spannend of gewaagd element toe te voegen.
Vergeet je CTA niet
Call-to-actions (CTA’s) zijn ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat je het gewenste resultaat bereikt met je video. Het is van cruciaal belang om je kijkers voorzichtig naar de volgende stap in de funnel om zo de kans op een aankoop te vergroten.