‘s-Gravenhage, beter bekend als Den Haag is dan misschien niet de grootste stad van de provincie Zuid-Holland, het is wel de hoofdstad. Met bijna 550.000 inwoners is dit een zeer geschikte stad om met abri reclame te starten.
Om je een idee te geven, onderstaande kaart toont alle digitale abri schermen in Den Haag waarop jouw advertentie zichtbaar kan zijn. In Den Haag is het aantal digitale abri’s slechts 8% van het totaal aantal beschikbare abri’s in de stad.

Abri’s zijn een vorm van buitenreclame, Den Haag is uitermate geschikt voor buitenreclame omdat Den Haag een hoge bevolkingsdichtheid kent.
Den Haag is dan misschien niet de hoofdstad van Nederland maar vervult wel veel hoofdstedelijke taken. Ook is Den Haag een stad die jaarlijks vele nationale en internationale toeristen trekt door het prachtige strand van Scheveningen en de aangrenzende duinen.
Table of Contents
Locatie Abri’s
Overal in Den Haag zijn abri’s te vinden, samen met jou kijken we naar de meest geschikte locaties om jouw doelgroep te bereiken. Dit is voor het ene merk in de buurt van het politieke hart van Den Haag, terwijl een andere klant meer gebaat is bij abri’s in de buurt van het strand of misschien op een NS station.
Abri’s en mupi’s
Met het ruime abri netwerk van Den Haag vinden wij voor iedere klant de perfecte locatie. Bij bijna iedere bushalte, tramhalte, maar ook op stations en in parkeergarages zijn abri’s te vinden. In parkeergarages heet het dan geen abri maar een mupi reclame.
Abri reclame kosten Den Haag
De kosten van een abri campagne zijn onder te verdelen in drie onderdelen:
- De concept & creatie of het nu om een traditionele abri gaat of een digitale. Er zal een reclameposters en of (animatie)video ontwikkelt moeten worden.
- Het drukwerk als je kiest voor een statische posters.
- De ‘huur’ van de abri.
Hoeveel de zogenaamde ‘huur’ van de abri is hangt af van veel verschillende factoren. Onder andere het aantal abri’s dat je wil inzetten, hoeveel weken je campagne loopt maar ook kan de locatie van de abri’s die jij wil inzetten invloed hebben op de kosten. De tarieven die gepaard gaan met drukwerk zijn de afgelopen jaren flink omlaag gegaan. Dat is uiteraard gunstig voor jou als adverteerder!
Hieronder een indicatie van de kosten waar je aan moet denken als je abri’s in Den Haag wil inzetten. Let op: dit is slechts een indicatie. Als je precies wil weten hoeveel jouw campagne gaat kosten, neem dan gratis en uiteraard geheel vrijblijvend contact met ons op!
| Tarieven abri Den Haag | Kosten 1 week | Kosten 2 weken |
| 100 abri’s | € 6.500,- | € 12.500,- |
| 200 abri’s | € 13.000,- | € 25.500,- |
| 300 abri’s | € 19.500,- | € 38.500,- |
| 400 abri’s | € 26.000,- | € 51.500,- |
| 500 abri’s | € 33.000,- | € 65.500,- |
| 600 abri’s | € 39.000,- | € 77.500,- |
Waarom abri’s inzetten?
Abri’s zijn een van de meest bekende vormen van buitenreclame. In welke stad of dorp je ook komt, in binnen- en buitenland, overal zie je dit type advertentieformaat. Abri’s zijn bij uitstek geschikt om binnen enkele weken een groot bereik te genereren.
Veel Hagenezen maken dagelijks gebruik van de bus, tram of trein en worden hierdoor ook elke dag geconfronteerd met advertenties in wachtruimtes, deze reizigers zijn mogelijk jouw klant van morgen.
Hoewel we begrijpen dat grootschalige billboards imposant zijn om naar te kijken, is het tonen van een conventionele en/of digitale advertentie op slechts enkele centimeters dan wel meters afstand een heel andere ervaring die nog steeds goed werkt om voetgangers en gebruikers van openbaar vervoer aan te sporen jouw product of service te overwegen.
Hoe groot zijn abri’s?
De reclameposters in en op abri’s zijn 118,5cm bij 175cm. De oppervlakte van de poster is net iets groter dan twee vierkante meter. Tegenwoordig zijn bijna alle abri’s van binnenuit verlicht waardoor jouw reclame uiting dag en nacht goed zichtbaar is voor alle voorbijgangers.
Bereik abri
Het is nagenoeg onmogelijk om je doelgroep niet te bereiken met het abri netwerk in Den Haag. In Den Haag kunnen we jouw boodschap te tonen op honderden abri’s.
Extra voordelen abri campagne
Met name in stedelijke gebieden zoals Den Haag heeft lang niet iedereen een auto en zijn veel inwoners dan ook afhankelijk van het openbaar vervoer. Met abri’s bereik je hen op een gerichte manier. Gericht omdat je precies weer waar jouw uiting zichtbaar is, iets wat je – zeker bij digitale marketing – niet altijd weet. Je komt nooit voor verrassingen te staan.
Een ander bijkomend voordeel van de inzet van abri’s is dat je mensen meerdere keren kunt bereiken. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat mensen een boodschap gemiddeld zeven keer moeten zien voordat zij deze onthouden. De kracht van herhaling.. Gelukkig zijn mensen gewoontedieren en is de kans groot dat zij meerdere keren in contact komen met jouw abri omdat zij dezelfde route nemen naar werk, de supermarkt of een andere locatie. Handig, want zo bereik jij je doelgroep vaak genoeg om impact te maken.
Wil jij meer informatie over abri Den Haag? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Stuur een bericht naar info@onemedia.nl of bel ons direct op 020 210 1770.
Veelgestelde vragen over abri Den Haag
Waarom kiezen voor abri’s in Den Haag?
Den Haag is na Amsterdam en Rotterdam de derde grootste stad van Nederland. De stad telt ruim 550.000 inwoners. Met abri’s in Den Haag bereik je een breed publiek van forenzen, studenten, toeristen en inwoners. Dit maakt Den Haag een uitstekende locatie voor abri-reclame.
Abri’s in Den Haag staan verspreid over de hele stad. Van het centrum en Scheveningen tot Bezuidenhout, Loosduinen Statenkwartier en Ypenburg. Dankzij de strategische plaatsing van de abri’s bij drukke bushaltes, tramhaltes en winkelgebieden, bereik je met een abri-campagne in Den Haag zowel Hagenezen als bezoekers van de stad.
Wat kosten abri’s in Den Haag?
De kosten van abri’s in Den Haag variëren afhankelijk van het aantal locaties, de duur van de campagne en of je kiest voor digitale of traditionele (print) abri’s. De tarieven van verschillende abri’s in Den Haag variëren tussen de € 50 en € 120 per abri per week. Dit is exclusief creatie en drukwerkkosten. Kies je voor digitale abri’s? Dan zijn de kosten voor het drukwerk uiteraard niet van toepassing.
Bij One Media ontvang je altijd een persoonlijk voorstel op basis van jouw budget en doelstelling. Wij adviseren je welke combinaties van locaties en looptijden het meeste bereik opleveren voor jouw campagne.
Waarom kiezen voor abri’s van One Media?
One Media is gespecialiseerd in buitenreclame in heel Nederlands, met sterke lokale netwerk, ook in Den Haag. Wij weten welke abri-locaties de meeste impact hebben voor jouw campagne. Denk aan Het Plein, Station Den Haag Centraal, De Frederik Hendriklaan en het strand van Scheveningen.
Bij One Media begeleiden we het gehele traject van advies en planning tot hulp bij creatie en het produceren van posters of digitale uitingen. Samen met jou zorgen voor de meest geschikte abri-campagne die goed zichtbaar is en ook écht resultaat oplevert.
Hoe snel kun je met abri’s adverteren in Den Haag?
Hoe snel je met abri’s kunt adverteren in Den Haag hangt af van verschillende factoren, zoals de beschikbaarheid van de locaties, de snelheid waarmee het campagnemateriaal wordt ontworpen en geproduceerd en de planning van de lopende campagnes.
Wanneer er beschikbare abri-locaties zijn, kan de campagne vaak al binnen een paar dagen zichtbaar zijn. Meestal sluiten abri-campagnes aan op het begin van een nieuwe campagneweek, al bieden digitale abri’s in Den Haag vaak meer flexibiliteit en kunnen deze sneller worden ingepland.
OneMedia zorgt voor een snelle en efficiënte uitvoering van het gehele proces. Hierdoor kun je jouw boodschap binnen korte tijd laten opvallen op prominente en drukbezochte plekken door heel Den Haag.
