Staatsloterij verlaat na drie jaar haar huidige social media bureau, omdat het een andere weg in wil slaan met een aangescherpte social media strategie. Staatsloterij geeft aan dat men de ambitie heeft om hét merk in Nederland te worden dat je wilt volgen op social media. In Hammerfest heeft men de partner gevonden om deze ambitie waar te maken.
- Dit is een bericht in de categorie: socialmedia bureau.
Table of Contents
Social media pitch
Uiteraard worden voor grote accounts zoals Staatsloterij steeds vaker pitches uitgeschreven, net zoals dit bij media inkoop en mediabureaus al lange tijd gewoon is. In de pitch voor Staatsloterij heeft Hammerfest laten zien dat men het bedrijf goed strategisch kan ‘vangen’.
Community denken op social
De Head of Marketing van Staatsloterij zegt tegen Marketingtribune dat men onder de indruk was van het community denken bij het nieuwe social media bureau, wat onder andere bleek uit het creatieve werk voor Videoland. Aan Hammerfest de eer om het vlaggenschip van de Nederlandse Loterij op social media te vertegenwoordigen.
Grotere social media bureaus
Hammerfest is met 28 medewerkers één van de grotere Nederlandse social media bureaus, met klinkende namen zoals Rituals en Videoland. Het bureau zegt dat de Staatsloterij een merk van en voor alle Nederlanders is, en dat het daarom extra bijzonder is om dit merk aan hun klantenportfolio toe te kunnen voegen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Opbrengst Nederlandse Loterij
Zoals gezegd is Staatsloterij een merk van de Nederlandse Loterij. De loterij keerde bijna 292 miljoen aan prijzengeld uit in 2020, en bijna de gehele opbrengst (168,5 miljoen euro) komt ten goede aan 18 goede doelen en sportkoepel NOC*NSF.