In 2020 leende Suitsupply € 40 miljoen van banken, daarnaast hebben oprichter Fokke de Jong en NPM ieder € 10 miljoen ingelegd om het bedrijf de corona crisis door te helpen. Nu schittert het merk met een abri campagne.
Table of Contents
Suitsupply doet het weer
Suitsupply staat bekend om gewaagde campagnes. Vaker wel dan niet halen zijn met hun campagnes de media. De ene keer is het volgens velen seksistisch, dan weer racistisch. Hoe dan ook, de campagnes zorgen altijd voor ophef. Als geen ander combineert Suitsupply op soepele wijze een maatschappelijke- en commerciële boodschap.
In de abri-campagne in 2018 stonden homoseksuele koppels centraal, vooral op sociale media kwam er kritiek op de campagne. Op Instagram ontvolgden velen het merk en de homofobe reacties stroomden binnen. Inmiddels zijn we niet anders gewend van Suitsupply.
Of het ook deze keer weer is gelukt mag een ieder voor zich bepalen 😉 De meningen zijn tot nu toe wederom verdeeld.
Merendeel winkels dicht door lockdown
Suitsupply heeft in 2020 en 2021 vele winkels maandenlang moeten sluiten in verband met de lockdown maatregelen. Ook nu nog is het merendeel van de winkels gesloten, binnen Europa zijn alleen de winkels in Parijs en Antwerpen open. Verder zijn er in Amerika en Azië nog een aantal winkels open. Een deel van de omzet verschoof naar online maar lang niet alles. Een pak koopt men toch liever in een fysieke winkel dan online. Ook het aantal gelegenheden waarbij men een pak draagt nam drastisch af.
Oorsprong Suitsupply
Suitsupply is ruim 20 jaar geleden opgericht vanuit de slaapkamer van Fokke de Jong. Inmiddels heeft het bedrijf 125 filialen in 25 landen. Het merk verkoopt luxe pakken die voor iedereen betaalbaar zijn. De fysieke winkels bevinden zich niet op A locaties maar wel op strategische plekken als vliegvelden en business centra. De merkbekendheid nam in 2011 een vlucht nadat The Wall Street Journal concludeerde dat de pakken van Suitsupply kwalitatief beter zijn dan die van Armani, alleen dan een stuk goedkoper.