Best pratices: LinkedIn berichten en advertenties

best practices linkedin advertenties en berichten

Er gebeurt veel op LinkedIn, bedrijven plaatsen updates, verkopers pitchen nieuwe producten of diensten, marketeers adverteren op LinkedIn, individuen zijn op zoek naar een nieuwe baan en zakelijke connecties worden gemaakt.

Voordelen van LinkedIn

Met zoveel verschillende sociale mediaplatforms hebben veel bedrijven moeite om de unieke voordelen van elk te bepalen. Hoewel LinkedIn enigszins vergeleken kan worden met andere sociale netwerksites zoals bijvoorbeeld Facebook, stelt dit platform zakelijke professionals beter in staat om op grote schaal gepersonaliseerde content te leveren.

Bovendien helpt LinkedIn op een kosteneffectieve manier merkbekendheid te ontwikkelen met veel specifieke targeting tools om je boodschap binnen jouw branche onder de aandacht te brengen.

Best practices adverteren op LinkedIn

LinkedIn kan je helpen naamsbekendheid, leads en klaten te genereren, mits je het op de juiste manier inzet. Wat de juiste manier dan is bespreken we hieronder.

Wees consistent met updates

In principe zou je moeten streven naar consistentie binnen alle aspecten van je bedrijf, op die manier creëer je niet alleen bewustzijn maar bouw je ook vertrouwen op. Hetzelfde geldt voor succes op social media, bedrijven die een consistente stroom waardevolle content plaatsen worden beloond door algoritmen, deze beloning komt in de vorm van extra vertoningen op het platform.

Voeg waarde toe

Het overduidelijk promoten van je producten of diensten op LinkedIn werkt over het algemeen niet zo goed, zeg maar gerust vrij slecht. Voeg waarde toe met een kwalitatief bericht dat niet direct als een advertentie aanvoelt. In een wereld waarin consumenten dag in dag uit worden geconfronteerd met duizenden advertenties haken veel mensen af zodra er sprake is van een te verkoopgerichte boodschap.

Neem de tijd om meer te weten te komen over je volgers en de redenen waarom ze LinkedIn gebruiken. Zijn ze op zoek naar advies? Zoeken ze verbindingen binnen een bepaalde branche? Willen ze meer weten over nieuwe producten of diensten? Als je de motieven kent, ben je beter in staat om de juiste content te creëren, content die de aandacht trekt en waarde levert.

Timing is essentieel

De juiste dan wel onjuiste timing kan ervoor zorgen dat je wel of niet succesvol wordt op LinkedIn. Doelgroepen variëren als het gaat om wanneer en hoe ze inhoud consumeren. Experimenteer met het plaatsen van content en kom er zo achter wanneer je doelgroep online is.

Gebruik hashtags

Het gebruik van slimme maar relevante hashtags is een goede tactiek die gebruikers helpt bij het vinden van interessante onderwerpen en content, maar wat nog belangrijker is, het zorgt ervoor dat je bedrijf gemakkelijker wordt ontdekt door geïnteresseerde consumenten. Kies je hashtags zorgvuldig, en overdrijf niet.

Zet je medewerkers in

Stimuleer betrokkenheid van medewerkers met je LinkedIn berichten, over het algemeen geldt dat individuen 10 keer zoveel connecties hebben dan het profiel van jouw bedrijf. Als je ervoor zorgt dat je medewerkers berichten liken of een reactie plaatsen dan kan dit een enorme invloed op je zichtbaarheid hebben.