Wat heeft de toekomst in petto voor OOH?

de toekomst van OOH

De vraag naar out-of-home (OOH)-campagnes is de afgelopen jaren redelijk constant gebleven. Wat heeft de toekomst in petto voor OOH? Een combinatie van technische vooruitgang met de traditionele voordelen van echte advertenties maakt OOH voor veel marketeers aantrekkelijk.

Wat is out of home reclame?

Out of home is een vorm van reclame die buiten het huis van een consument kan worden gevonden. Traditioneel omvat dit alles, van billboards tot bushokjes, trams, metro adverteren en alles daar tussenin. Als je een advertentie buitenshuis ziet, dan kijk je waarschijnlijk naar een OOH-advertentie.

We brengen allemaal tijd buitenshuis door en met de groei van digitale advertenties kan het soms moeilijk zijn om je boodschap uit te dragen. OOH lost dit op, en gecombineerd met digitale ontwikkelingen maakt het een krachtig hulpmiddel voor adverteerders en marketeers.

Out-of-home reclame kan zowel een goed alternatief als een goede aanvulling zijn op digitale reclame. De opkomst van adblockers en meer recent het weren van third party cookies heeft invloed op de digitale advertentiemogelijkheden. heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat de zichtbaarheid van digitale advertenties niet altijd perfect is. OOH reclame heeft hier weinig tot geen last van. Ze zijn moeilijk te vermijden en kunnen een aanzienlijke impact hebben op consumenten vanwege hun grootte en contrast met de omgeving.

Daarnaast heeft OOH een positief effect als aanvulling op digitale reclame. Uit een onderzoek blijkt dat de kans dat consumenten interacteren met een digitale advertentie groter is als ze eerst blootgesteld zijn aan een OOH advertentie.

Speel met de locatie

OOH reclame geeft je de mogelijkheid gebruik te maken van de locatie. Zo zijn er adverteerders die het weerbericht van de specifieke locatie tonen of het laatste nieuws. Het is ook mogelijk om in realtime inzicht te krijgen in de demografische gegevens van consumenten die zich in de buurt van OOH borden of schermen bevinden. Op basis hiervan kunnen adverteerders op elk moment dynamische advertenties leveren die het beste bij de consument passen.

Realtime kopen

Digitalisering en innovatie hebben ervoor gezorgd dat media inkoop van OOH advertentieruimte is teruggebracht tot slechts enkele minuten.

Dit betekent dat je met campagnes meer kunt inspelen op de huidige omgeving en situatie van de consument. Denk bijvoorbeeld aan het wisselen van advertenties op basis van het weer.

Digital out-of-home

Hoewel het grootste deel van de OOH-voorraad fysiek is, zijn digitale schermen nu een cruciaal onderdeel van OOH-campagnes.

Digitale schermen zorgen voor een betere optimalisatie, en dit betekent dat adverteerders meer gepersonaliseerde berichten kunnen creëren. Bovendien is het mogelijk om verschillende soorten triggers te gebruiken om een ​​meer dynamische vorm van OOH-advertenties te activeren.

Deze innovatie staat niet meer in de kinderschoenen en adverteerders hebben laten zien hoe effectief digitale OOH kan zijn.

Betere en nauwkeurigere gegevens helpen bij deze innovaties. Adverteerders kunnen nu in realtime dynamische media aanbieden op basis van de demografie en het gedrag van mobiele apparaten.